نگاهی به رقابتهای آلپاین در مجله هفتگی اسکی

نگاهی به رقابتهای آلپاین در مجله هفتگی اسکی
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

اولین برنامه از مجله اسکی سال ۲۰۱۵ میلادی به اسکی آلپاین اختصاص دارد. پیروزی اکسل لسویندال و میکائلا شیفرین در سوپرجی کانادا کسانی که در توانایی اکسل

آگهی

اولین برنامه از مجله اسکی سال ۲۰۱۵ میلادی به اسکی آلپاین اختصاص دارد.

پیروزی اکسل لسویندال و میکائلا شیفرین در سوپرجی کانادا

کسانی که در توانایی اکسل لسویندال، اسکی باز نروژی پس از آسیب دیدگی تاندون آشیل پایش تردید داشتند، شگفت زده شدند. او توانست روز یکشنبه ۲۹ نوامبر بار دیگر در مسابقات سوپرجی به پیروزی برسد.

اکسل لسویندال که پنج عنوان قهرمانی جهان و همچنین قهرمانی المپیک سال ۲۰۱۰ میلادی را در کارنامه اش دارد، روز یکشنبه توانست در مسابقات اسکی مارپیچ سرعت یا سوپرجی که در کنار دریاچه لوییس در آلبرتای کانادا در حال برگزاریست، به پیروزی برسد. این بیست و هفتمین پیروزی او در رقابتهای بین المللی و هشتمین پیروزیش در پیست دریاچه لوییس کانادا بود. او در این روز مسیر مسابقه را با سرعت ۱۲۰ کیلومتر در ساعت پیمود.

پس از او ماتیاس میر از اتریش، دیگر قهرمان المپیک با ۳۵ صدم ثانیه تاخیر دوم و پیتر فیل، اسکی باز ایتالیایی نیز سوم شد.

در رقابتهای زنان میکائلا شیفرین، اسکی باز آمریکایی توانست روز شنبه ۲۸ نوامبر تنها با سه ثانیه برتری، در آسپن کلرادو به پیروزی برسد. او روز یکشنبه نیز خوش درخشید؛ البته به جای سه ثانیه پیشتازی، با دوثانیه و ۶۵ صدم ثانیه برتری، اول شد.

میکائلا پیش از این قهرمانی المپیک و دوبار قهرمانی جهان را به نام خود ثبت کرده و صاحب سه گوی کریستال جام جهانی اسکی آلپاین شده است. این پنجمین پیروزی میکائلای بیست ساله طی پنج رقابت متوالی در کلرادو بود.

پس از او فریدا هنسداتر سوئدی دوم شد و سارکا استراخووا از جمهوری چک به مقام سومی رسید.

لارا گوت؛ پیش به سوی آینده

مانند سال گذشته، فران پیکارد، قهرمان سابق المپیک در اسکی مارپیچ سرعت یا سوپرجی، در طول بازیهای زمستانی امسال همراه این برنامه خواهد بود و تجربیاتش را در اختیارمان می گذارد. او در اولین برنامه درباره لارا گوت، اسکی باز سوئیسی صحبت می کند یعنی کسی که جمعه ۲۷ نوامبر در آسپن کلرادو به پیروزی رسید.

این اسکی باز ۲۴ ساله، با توجه به خروج تینا مازه، اسکی باز اسلوونی و آسیب دیدگی آنا فنینگر اتریشی، در جدول رده بندی کلی امتیازات در موقعیت خوبی قرار دارد.

فران پیکارد می گوید: «امسال احتمالا سال خوبی برای لارا گوت خواهد بود. او شخصیتی بسیار جذاب دارد و به چند زبان صحبت می کند. او در ورزش اسکی نیز بسیار محبوب است. در حرکاتش هنگام اسکی، احساس زیادی مشاهده می شود و با این وجود در عبور از شیبها و پیچ ها یک حرفه ای است. احتمالا امسال، سال اوست. لارا، اسکی باز جوانی است که به نظر می رسد اکنون به اندازه کافی به بلوغ رسیده است. قطعا او همه چیز را در اختیار دارد و سرنوشتش در دستانش است چراکه امسال ستاره ها در رقابتها حضور ندارند بنابراین او می تواند جای آنها را بگیرد.»

اسکی در تاریخ

حدود نیم قرن پیش در ایالات متحده آمریکا بود که نام ژان وارنه، اسکی باز فرانسوی با رسیدن به قهرمانی المپیک، وارد تاریخ اسکی شد. آنهم به دلیل تجهیزات نوآورانه ای که داشت و ژستهایی که در زمان اسکی به خود می گرفت. او انقلابی در ورزش اسکی بوجود آورد.

استفاده ژان وارنه از چوب اسکی هایی از جنس فلز، در دره های کالیفرنیا در فوریه سال ۱۹۶۰ میلادی باعث شد که دوران استفاده از چوب اسکی هایی از جنس چوب به پایان برسد. او که متولد تونس است در یک سالگی به همراه خانواده اش به منطقه کوهستانی «مورزین» فرانسه آمد. علاقه او به ورزش اسکی باعث شد علاوه بر موفقیت در رقابتهای بین المللی، در اسکی دست به نوآوری بزند. او حالتی را طراحی کرد که در آن، با خم کردن پاها و جمع کردن بالاتنه به سمت جلو در زمان اسکی، بتوان موضع آیرودینامیکی بهتری گرفت. این حالت، به تدریج مورد استقبال اسکی بازان سراسر جهان قرار گرفت. ژان وارنه پس از پایان فعالیت حرفه ایش در دنیای اسکی، به تولید عینک با نام تجاری خودش پرداخت.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

قهرمانی شیفرین در رقابتهای مارپیچ کوچک کلرادو

قهرمانی اسویندال در نخستین رقابت اسکی سرعت فصل

قهرمانی هادی چوپان در آرنولد کلاسیک ۲۰۲۴؛ «اسطوره کودکی من بودی و الان هر دو برای دنیا قهرمانیم»