پاپ در آفریقای مرکزی به مسجد رفت

پاپ در آفریقای مرکزی به مسجد رفت
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

پاپ فرانچسکو روز دوشنبه با حضور در مسجد «کودوکو» با جمعی از مسلمانان مقیم بانگی، پایتخت جمهوری آفریقای مرکزی دیدار کرد. صلح بانان سازمان ملل با

آگهی

پاپ فرانچسکو روز دوشنبه با حضور در مسجد «کودوکو» با جمعی از مسلمانان مقیم بانگی، پایتخت جمهوری آفریقای مرکزی دیدار کرد.

صلح بانان سازمان ملل با استقرار در منطقه موسوم به «پنج کیلومتری» (پی کی۵)، امنیت پاپ را در این حومه ناآرام بانگی تامین کردند.

رهبر کاتولیک های جهان در حالیکه به شدت از سوی جامعه محلی مورد استقبال قرار گرفته بود، اسلام و مسیحیت را عضو یک خانواده دانست که سالهای سال همزیستی مسالمت آمیزی را در این منطقه به نمایش گذاشته اند.

او با پیام صلح و آشتی، خواستار برقراری مجدد صلح و آرامش در آفریقای مرکزی شد و تاکید کرد که اختلافات دینی دستمایه خوبی برای خشونت ورزی نیستند.

درگیری های مذهبی بین شبه نظامیان مسیحی و ناراضیان مسلمان، دستکم از دو سال پیش چندین هزار نفر قربانی گرفته و نزدیک یک میلیون نفر را آواره کرده است و موجب شده تا عمده جمعیت مسلمان این شهر، در این منطقه در حالتی شبیه محاصره، زندگی کند.

ابراهیم عبداللهی عبدالصالح، یکی از ساکنان مسلمان این منطقه می گوید: «پاپ درباره نیکی صحبت کرد. همه ما خواهان برقراری صلح در وطنمان هستیم. چند سال گذشته خیلی خسته کننده بود. امیدوارم که دیدار پاپ به برقراری صلح بین تمام ادیان کشور کمک کند.»

پاپ در ایستگاه آخر سفر خود به آفریقا قبل از بازگشت به واتیکان، در مراسم دعای عشای ربانی در ورزشگاه «بارتولومی بوگاندا» بانگی شرکت کرد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پاپ وارد جمهوری آفریقای مرکزی شد

پاپ فرانسیس در ادامه دیدارش از قاره آفریقا عازم جمهوری آفریقای مرکزی می شود

ادای احترام پاپ به کشته شدگان قتل عام اوگاندا