باراک اوباما خواهان «تعهدات الزام آور» در زمینه تغییرات اقلیمی شد

باراک اوباما خواهان «تعهدات الزام آور» در زمینه تغییرات اقلیمی شد
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا، در حاشیه اجلاس جهانی تغییرات اقلیمی در پاریس تاکید کرد که باید تعهدات کشورها در زمینه مبارزه با گرمایش زمین، «الزام

آگهی

باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا، در حاشیه اجلاس جهانی تغییرات اقلیمی در پاریس تاکید کرد که باید تعهدات کشورها در زمینه مبارزه با گرمایش زمین، «الزام آور» باشد. آقای اوباما خواهان بازنگری دائمی در سیاستهای کشورها در این زمینه شد.

رئیس جمهوری آمریکا در نشستی خبری گفت: «اگر ما بازنگریهای مقطعی را حاکم کنیم، آن چه که مد نظر من است رخ خواهد داد. با فرستادن چنین پیامهایی به پژوهشگران، سرمایه گذاران و کارآفرینان ما قادر خواهیم بود که به اهداف در نظر گرفته شده سریعتر از آن چه که انتظار داشتیم برسیم.»

در حالی که سخنرانی کوتاه آقای اوباما بر موضوع تغییرات اقلیمی تمرکز داشت، خبرنگاران حاضر در جلسه درباره سوریه از او سوال کردند.

باراک اوباما در پاسخ به خبرنگاران در خصوص نقش روسیه در بحران سوریه گفت: «به نظر من ما نباید دچار این توهم بشویم که روسیه به ناگهان فقط داعش را هدف قرار بدهد. این اتفاق امروز رخ نمی دهد. این اتفاق رخ نمی داد و رخ نخواهد داد. آن چه که ممکن است اتفاق بیفتد این است که اگر روند سیاسی که جان کری از زمان برگزاری نشست وین با جدیت به همراه سرگی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه به دنبال پیشبرد آن است محقق شود، ما شاید کم کم شاهد برقراری آتش بس در بخشهایی از سوریه باشیم.»

آمریکا که از مخالفان مسلح بشار اسد در سوریه حمایت می کند امیدوار است که روسیه از حمایت از نیروهای ارتش سوریه در جنگ با مخالفان دست بکشد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

رهبران مذهبی جهان هم خواهان مقابله با تغییرات آب و هوایی شدند

بیل گیتس و مارک زاکربرگ هم به جمع سرمایه گذاران برای انرژی های پاک پیوستند

چرا قرار دادن سپاه پاسداران در لیست سازمان‌های تروریستی برای اتحادیه اروپا و بریتانیا آسان نیست؟