پارلمان بریتانیا بحث درباره بمباران داعش را آغاز کرد

پارلمان بریتانیا بحث درباره بمباران داعش را آغاز کرد
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

نمایندگان مجلس بریتانیا، بحث درباره پیشنهاد دولت مبنی بر بمباران هوایی اهداف داعش را آغاز کردند. نخست وزیر بریتانیا که به دنبال چراغ سبز پارلمان

آگهی

نمایندگان مجلس بریتانیا، بحث درباره پیشنهاد دولت مبنی بر بمباران هوایی اهداف داعش را آغاز کردند.

نخست وزیر بریتانیا که به دنبال چراغ سبز پارلمان برای آغاز عملیات هوایی علیه داعش است با مخالفت رهبر حزب رقیب روبرو شده است. انتظار می رود که این جلسه پرتنش پارلمان حدود ده ساعت طول بکشد.

دیوید کامرون، نخست وزیر بریتانیا گفت: «ما این قابلیت را داریم که بتوانیم تهدیدها علیه امنیت خود را کاهش دهیم. ما بیشتر از این نباید صبر کنیم. ما باید به خواسته متحدانمان پاسخ مثبت بدهیم. آن چه که ما پیشنهاد می کنیم مشروع است، ضروری است و کار درستی برای امن کردن کشورمان است.»

جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر، حزب مخالف دولت حاکم می گوید: «من از همه اعضای پارلمان می خواهم که با دقت به مسئولیتشان در این مساله فکر کنند. آیا ما می خواهیم بدون توجه به پیامدهای بمباران، بمب بفرستیم؟ یا این که اندکی تامل می کنیم و به جای بمباران، تمام تلاش خود را به کار می بندیم تا یک راه حل سیاسی مسالمت آمیز، بشردوستانه و منصفانه برای اوضاع وحشتناک مردم سوریه پیدا کنیم.»

آقای کامرون نپذیرفت که بابت اظهار نظرش درباره مخالفان حمله نظامی به داعش عذرخواهی کند. نخست وزیر بریتانیا مخالفان حمله نظامی را «همدل با تروریستها» خوانده بود.

نخست وزیر بریتانیا همچنین گفت که دولت او از این پس تا جایی که ممکن است به جای لفظ «دولت اسلامی» از اصطلاح «داعش» استفاده خواهد کرد چرا که به گفته آقای کامرون این گروه نه نماینده واقعی اسلام است و نه نماینده هیچ دولتی.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

جان کری به دنبال ائتلافی وسیع تر علیه داعش

نماینده محافظه‌کار بریتانیایی بخاطر انتساب «اسلامگرایی» به شهردار لندن از حزبش تعلیق شد

دیوید کامرون به فالکلند می‌رود؛ جزایری که آرژانتین خواهان احیای مذاکرات حاکمیت بر سر آن است