مخالفت دادگاه قانون اساسی اسپانیا با استقلال کاتالونیا

مخالفت دادگاه قانون اساسی اسپانیا با استقلال کاتالونیا
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

دادگاه قانون اساسی اسپانیا مصوبه پارلمان محلی کاتالونیا در زمینه استقلال این منطقه را رد کرد. پارلمان کاتالونیا در ماه گذشته لایحه ای را تصویب کرده

آگهی

دادگاه قانون اساسی اسپانیا مصوبه پارلمان محلی کاتالونیا در زمینه استقلال این منطقه را رد کرد. پارلمان کاتالونیا در ماه گذشته لایحه ای را تصویب کرده بود که به موجب آن٬ روند استقلال «جمهوری کاتالونیا» در اسپانیا از سایر بخش های این کشور در یک بازه زمانی ۱۸ ماهه تعیین شده بود. این مصوبه روز چهارشنبه مغایر با قانون اساسی اسپانیا تشخیص داده شد.

ماریانو راخوی٬ نخست وزیر اسپانیا: «دادگاه قانون اساسی کل این مصوبه (بند بند آن) را رد کرده است و این به درخواست ما و بیشتر مردم اسپانیا صورت گرفته٬ آنهایی که به اسپانیا٬ به حاکمیت ملی و برابری شهروندان می اندیشند.»

فرانسیسک هومس٬ مرد شماره دوی حزب راستگرای «همگرایی دموکراتیک کاتالونیا» در واکنش به تصمیم دادگاه قانون اساسی اسپانیا گفت: «آنها خود را پشت دادگاهی که کنترل آن را در اختیار دارند پنهان می کنند. به همین دلیل فکر می کنم همه چیز متناقض است.»

ائتلاف جدایی طلبان کاتالونیا پس از آنکه در انتخابات محلی توانست بیشترین تعداد کرسی های پارلمان کاتالونیا را از آن خود کند اعلام کرده بود که این منطقه در مسیر استقلال٬ در مرحله انتقالی قرار دارد.

این پیشتر گفته بودند که به نظر دادگاه قانون اساسی اسپانیا اعتنا نخواهند کرد. اجرای مصوبه پارلمان محلی کاتالونیا از نهم نوامبر گذشته یعنی از سه هفته پیش تا کنون در انتظار موافقت دادگاه قانون اساسی اسپانیا بود.

کاتالونیا٬ منطقه شدیدا صنعتی و آباد در شمال شرق اسپانیاست که تولیدات آن تقریبا یک پنجم اقتصاد کشور را تشکیل می دهد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

روبیالس در پرونده بوسه اجباری با خطر محکومیت به دو سال و نیم زندان روبرو است

همه چیز درباره ویزای دورکاری در اسپانیا؛ چرا طرح دولت مادرید چندان با استقبال مواجه نشد؟

اعتراض کشاورزان اسپانیا؛ دولت به برخی از خواسته‌های آنها تن داد