جنگنده های بریتانیایی مواضع داعش در سوریه را بمباران کردند

جنگنده های بریتانیایی مواضع داعش در سوریه را بمباران کردند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

جنگنده های بریتانیایی ساعاتی پس از تصویب مشارکت این کشور در حمله علیه داعش در سوریه، مواضع این گروه را بمباران کردند. بنا به اعلام دولت بریتانیا چهار

آگهی

جنگنده های بریتانیایی ساعاتی پس از تصویب مشارکت این کشور در حمله علیه داعش در سوریه، مواضع این گروه را بمباران کردند. بنا به اعلام دولت بریتانیا چهار جنگندۀ تورنادو جی آر ۴ که از پایگاه نظامی «اکروتیری» در قبرس برخاسته بودند، در اولین عملیات خود در سوریه با استفاده از موشک های هدایت شوندۀ لیزری مواضع داعش را در شمال این کشور بمباران کردند.

محل دقیق این بمباران ها مشخص نشده اما شش هدف در این عملیات مورد حمله قرار گرفته است. مقامات بریتانیا می گویند به زودی نام اهدافی مورد حمله قرار گرفته را اعلام می کنند.

این پایگاه نظامی در قبرس تا پیش از این برای حملات علیه مواضع داعش در عراق در قالب ائتلاف سرکوب این گروه به رهبری آمریکا مورد استفاده قرار داشته است. بریتانیا در حال حاضر هشت تورنادوی جی آر چهار در این پایگاه مستقر کرده است اما دو جنگدۀ دیگر نیز به زودی به این ناوگان می پیوندند.

پارلمان بریتانیا روز چهارشنبه با ۳۹۷ رای مثبت طرح مشارکت این کشور در بمباران مواضع داعش در سوریه را تصویب کرد. تصویب این طرح راه را برای مشارکت بریتانیا در این ائتلاف هموار کرد.

فیلیپ هاموند، وزیر خارجۀ بریتانیا پس از این رای گیری اعلام کرده بود جنگنده های این کشور عملیات بمباران مواضع داعش در سوریه را به فاصلۀ چند ساعت آغاز می کنند.

فرانسه، آمریکا و بریتانیا از کشورهایی هستند که مواضع داعش را در سوریه و عراق بمباران می کنند. روسیه نیز که از ماه سپتامبر عملیات نظامی خود را در سوریه آغاز کرده است می گوید هدف از این بمباران ها گروههای مسلح از جمله داعش در این کشور است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

مجلس بریتانیا به حمله علیه داعش در سوریه رای مثبت داد

حمله هوایی شبانه به شرق سوریه؛ بهروز واحدی از اعضای سپاه پاسداران ایران کشته شد

عکس دستکاری شده دیگری از کیت میدلتون؛ همسر ولیعهد با تصویر ملکه بریتانیا چه کرده است؟