اعتصاب عمومی در یونان

اعتصاب عمومی در یونان
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

فراخوان اعتصاب ٢٤ساعته اتحادیه های کارگری یونان با استقبال عمومی روبرو شد. اعتصاب دو و نیم میلیون نفری در هر دو بخش دولتی و خصوصی موجب شد تا آتن به

آگهی

فراخوان اعتصاب ٢٤ساعته اتحادیه های کارگری یونان با استقبال عمومی روبرو شد. اعتصاب دو و نیم میلیون نفری در هر دو بخش دولتی و خصوصی موجب شد تا آتن به حالت نیمه فلج درآید. حمل و نقل عمومی تعطیل بود و تظاهرکنندگانی که به نشانه اعتراض به سری جدید سیاست های ریاضتی به خیابان آمده بودند در مواردی به طور پراکنده با نیروهای امنیتی درگیر شدند.

یکی از آنها به خبرنگار یورونیوز می گوید: «آمده ایم تا به سیاستهای جدید در حوزه تامین اجتماعی “نه” بگوییم. می خواهند سن بازنشستگی را به ٦٧ سال برسانند. برای حفظ حقوقمان می جنگیم، برای فرزندانمان….»

این دومین اعتصاب عمومی در یونان طی بیست روز گذشته و واکنشی است به عقب نشینی الکسیس سیپراس، نخست وزیر این کشور در برابر وام دهندگان بین المللی. استاماتیس یانیسیس، خبرنگار ما در آتن در پایان گزارش ارسالی خود می گوید: «بعد از قریب ده ماهی که شاهد اعتراض وسیعی در یونان نبودیم، سیریزا که در راس دولت چپگرای آتن دارد در عرض تنها سه هفته، دو بار اعتصاب عمومی را تجربه کرد. چرا که صدای نارضایتی کارگران نسبت به سیاستهای نخست وزیر سیپراس و توافقش با طلبکاران بلند شده است.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

انتخابات پارلمانی یونان؛ میتسوتاکیس پیروزی حزبش را «زلزله سیاسی» خواند

انتخابات یونان؛ میتسوتاکیس و سیپراس برای آخرین بار نیروهای خود را بسیج می‌کنند

اعتراضات جدید در مجارستان؛ مقام سابق با انتشار صدای ضبط شده دولت اوربان را به فساد متهم کرد