ولادیمیر پوتین قول داد در واکنش به شلیک به جنگنده روس، مقابله به مثل کند

ولادیمیر پوتین قول داد در واکنش به شلیک به جنگنده روس، مقابله به مثل کند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه روز پنجشنبه در سخنرانی سالانه خود در مجمع فدرال روسیه بار دیگر تاکید کرد که ترکیه به دلیل هدف قرار دادن جنگنده این

آگهی

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه روز پنجشنبه در سخنرانی سالانه خود در مجمع فدرال روسیه بار دیگر تاکید کرد که ترکیه به دلیل هدف قرار دادن جنگنده این کشور، تنبیه خواهد شد. او قول داد مقابله به مثل کند، اگرچه که قصد حمله نظامی به خاک ترکیه را ندارد.

او گفت از اقدام ترکیه مبنی بر شلیک به جنگنده روس در تاریخ ۲۴ نوامبر متحیر شده و علت آن را درک نمی کند.

آقای پوتین ضمن اشاره به همکاری دولت ترکیه با تروریستهای داعش گفت: «هر دولت متمدنی باید اکنون در راه نابودی تروریستها سرمایه گذاری کند و همبستگی اش را نه تنها با اعلامیه ها بلکه در عمل نشان دهد. یعنی به تروریستها پناه ندهد، استاندارد دوگانه ای نداشته باشد، با هیچ سازمان تروریستی در ارتباط نبوده و از آنها برای اهداف خود استفاده نکند و هیچ کسب و کار جنایی خونینی با تروریستها برقرار نکند.»

رئیس جمهوری روسیه در ابتدای این هفته نیز پیشنهاد رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه را برای گفتگوی رو در رو درباره حادثه شلیک به هواپیمای روس، در حاشیه کنفرانس آب و هوایی پاریس رد کرد. این تنش ها در حالی در جریان است که آنکارا بار دیگر تصریح کرده است هیچ عذرخواهی وجود نخواهد داشت.

ولادیمیر پوتین در ادامه سخنرانی سالانه اش گفت: «کسانیکه در ترکیه به خلبانان ما شلیک کردند بدانند آنها کسانی هستند که تلاش می کنند عملشان و اقداماتشان برای پوشش جنایات تروریستی را ریاکارانه توجیه کنند. تنها الله می داند چرا آنها این کار را کردند. به نظر می رسد الله تصمیم گرفته است که دولتمردان ترکیه را با محروم کردنشان از عقل سلیم تنبیه کند.»

آقای پوتین همچنین با تفاوت قائل شدن میان رهبری و مردم ترکیه، مردم این کشور را سختکوش و با استعداد خواند.

او افزود: «اما اگر کسی فکر می کند که پس از ارتکاب این جنایت جنگی و قتل مردمان ما، آنها با ابزارهایی همچون تحریم صادرات گوجه فرنگی، ساخت و ساز و یا در دیگر بخش ها ما را هدف قرار می دهند، بسیار در اشتباه اند. ما به آنها آنچه را که انجام داده اند، یادآوری خواهیم کرد و آنها بارها از این کار پشیمان خواهند شد و ما می دانیم چه باید کرد.»

روسیه همچنین اعلام کرد مذاکرات تحویل گاز روسیه به ترکیه به حالت تعلیق در خواهد آمد. روسیه همواره یک شریک تجاری مهم برای ترکیه محسوب می شده است.

طی یک هفته اخیر اتهامات مختلفی از جمله دخالت خانواده رجب طیب اردوغان در قاچاق نفت نیروهای داعش، از سوی روسیه مطرح شده است. اتهاماتی که در پاسخ، آقای اردوغان آنها را غیراخلاقی خوانده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

داوداغلو ادعاهای روسیه را با ماشین تبلیغاتی شوروی مقایسه کرد

پوتین: روسیه خشم خود را کنترل کرده و به ترکیه حمله نمی کند

برق روسیه به شبه جزیره کریمه وصل شد