داوداغلو ادعاهای روسیه را با ماشین تبلیغاتی شوروی مقایسه کرد

داوداغلو ادعاهای روسیه را با ماشین تبلیغاتی شوروی مقایسه کرد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

رجب طیب اردوغان، رییس جمهوری ترکیه بار دیگر به ادعاهای روسیه در مورد رابطه آنکارا با داعش واکنش نشان داد و این بار حضور نظامی مسکو در سوریه را محکوم

آگهی

رجب طیب اردوغان، رییس جمهوری ترکیه بار دیگر به ادعاهای روسیه در مورد رابطه آنکارا با داعش واکنش نشان داد و این بار حضور نظامی مسکو در سوریه را محکوم کرد.

از سوی دیگر احمد داوداغلو، نخست وزیر ترکیه پنجشنبه صبح پیش از ترک آنکارا به مقصد باکو، در یک نشست خبری به اتهامات کرملین واکنش نشان داد.

آقای داوداغلو با مقایسه ادعاهای امروز روسیه و «دروغ های» ماشین تبلیغاتی اتحاد جماهیر شوروی سابق گفت: «در زمان جنگ سرد، ماشین تبلیغاتی شوروی را داشتیم که هر روز دروغ جدیدی تولید می کرد که خودشان به آن باور داشتند و امیدوار بودند که دنیا هم آنها را باور کند. به دروغهای “پراودا” معروف بودند. این ویژگی اتحاد شوروی بود که گمان می کردیم طی بیست، بیست و پنج سالی که از پایان جنگ سرد می گذرد، روس ها آنرا فراموش کرده باشند.»

این درحالیست که سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه برای حضور در نشست دو روزه وزرای سازمان امنیت و همکاری اروپا در بلگراد حضور دارد. او پیش تر ضمن «خصمانه» خواندن اقدام ترکیه در ساقط کردن جنگنده روسی، گفته بود این موضوع مانعی در دیدار او با همتای ترکش در صربستان نخواهد شد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

انتخابات محلی ترکیه؛ زورآزمایی سیاسی اردوغان با امام‌اوغلو و حزب رفاه نوین

اردوغان بار دیگر با اعلام حمایت از حماس، نتانیاهو را با هیتلر و استالین مقایسه کرد

علی‌اف در دیدار با اردوغان: جنگ به حل و فصل مشکل تاریخی قره‌باغ کمک کرد