مقدونیه فقط به پناهجویان کشورهای جنگ زده اجازه ورود می دهد

مقدونیه فقط به پناهجویان کشورهای جنگ زده اجازه ورود می دهد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

شماری از پناهجویان که در خاک یونان و در مرز مقدونیه انتظار می کشیدند، به زحمت توانستند از مرز عبور کنند و وارد کشور مقدونیه بشوند. پلیس مرزی مقدونیه

آگهی

شماری از پناهجویان که در خاک یونان و در مرز مقدونیه انتظار می کشیدند، به زحمت توانستند از مرز عبور کنند و وارد کشور مقدونیه بشوند.

پلیس مرزی مقدونیه فقط به شهروندان کشورهای درگیر جنگ مثل افغانستان، عراق و سوریه اجازه می دهد که وارد این کشور بشوند.

پناهجویان از کشورهای دیگر از جمله گروهی از ایرانیانی که از مرز یونان نتوانستند عبور کنند از این اقدام پلیس مرزی مقدونیه خشمگیمن شدند و برای ساعاتی با ایجاد درگیری مرز را بستند.

مقدونیه مقصد نهایی پناهجویان نیست اما ورود به آن، پناهجویان را یک گام به هدف نهایی آنها که ورود به کشورهای اروپای شمالی و اروپای مرکزی است نزدیکتر می کند.

یکی دیگر از کشورهایی که از آن به عنوان کشور «ترانزیت» برای پناهجویان نام می برند ایتالیا است. گارد ساحلی این کشور می گوید که در تازه ترین عملیات نجات پناهجویان در دریای مدیترانه بیش از دو هزار نفر را که در دریا گرفتار شده بودند نجات داده است.

با وجود این که با سرد شدن هوا شمار پناهجویانی که وارد اروپا می شوند در چند هفته اخیر کاهش پیدا کرده است، یک کشتی حامل بیش از ۴۵۰ پناهجو در بندر آگوستا در جنوب ایتالیا پهلو گرفت.

اغلب پناهجویانی که وارد ایتالیا می شوند از کشورهای شمال آفریقا هستند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

یونان دروازه ورود مهاجرین به اروپا نیست

آدامس جویده شده معمای قتل یک زن جوان را پس از چهار دهه در آمریکا حل کرد

گروگانگیران نیجریه ۶۲۰ هزار دلار برای آزادی دانش آموزان ربوده شده طلب کردند