تیراندازی در کالیفرنیا به عنوان «اقدام تروریستی» بررسی می شود

تیراندازی در کالیفرنیا به عنوان «اقدام تروریستی» بررسی می شود
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

پلیس فدرال آمریکا، اف بی آی، می گوید که حادثه تیراندازی در شهر سن برناردینوی ایالت کالیفرنیا را به عنوان «اقدام تروریستی» بررسی می کند. سید رضوان فاروق ۲۸ ساله وهمسرش تاشفین مالک ۲۷ ساله که مظنونان اص

آگهی

پلیس فدرال آمریکا، اف بی آی، می گوید که حادثه تیراندازی در شهر سن برناردینوی ایالت کالیفرنیا را به عنوان «اقدام تروریستی» بررسی می کند.

رسانه های آمریکایی گزارش کرده اند که تاشفین مالک، یکی از دو عامل تیراندازی کالیفرنیا در صفحه فیس بوک خود به گروه داعش ابراز تمایل کرده بود.

پلیس آمریکا یک روز قبل در منزل عاملان کشتار کالیفرنیا مقدار زیادی مواد انفجاری پیدا کرده بود.

یک وب سایت که مدعی است داعش را نمایندگی می کند اعلام کرده است که این گروه مسئول این حمله بوده است. اما به گزارش روزنامه نیویورک تایمز هنوز هیچ نشانه ای مبنی بر دخالت گروه داعش در این حمله وجود ندارد.

یکی از مقامهای پلیس فدرال آمریکا در یک نشست خبری تایید کرد که با توجه به اطلاعاتی که جمع آوری شده است پلیس فدرال، این حادثه را به عنوان «اقدام تروریستی» بررسی می کند.

قبل از اعلام این خبر، جاش ارنست، سخنگوی کاخ سفید گفته بود: «منابع زیادی برای بررسی کامل این حادثه اختصاص داده شده است تا تیم تحقیق به طور کامل آن را بررسی کند. تا این که همه اطلاعاتی را که می توانیم درباره عاملان حمله و همه مسائل مرتبط با آنها به دست بیاوریم: درباره سفرهای خارجی آنها، افرادی که در خارج با آنها در ارتباط بودند، حضور آنها در شبکه های اجتماعی اینترنت، انگیزه احتمالی آنها.»

سید رضوان فاروق ۲۸ ساله وهمسرش تاشفین مالک ۲۷ ساله که مظنونان اصلی تیراندازی محسوب می شوند حدود ساعت ۱۱ صبح روز چهارشنبه با حمله به سالن کنفرانس یک مرکز توانبخشی ۱۴ نفر را کشتند. این دو در جریان درگیری با نیروهای امنیتی کشته شدند.

سید رضوان فاروق، از پنج سال قبل کارمند اداره بهداشت عمومی شهر بوده است.

این حمله تا چند ساعت اضطراب را بر شهر حاکم کرد. زیرا پلیس شهر نتوانسته بود که ضاربان را بازداشت کند و به مردم هشدار داده شده بود که مهاجمان فرار کرده اند و احتمال حمله دوباره آنها وجود دارد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ادای احترام به قربانیان کشتار سن برناردینو

آزادی حمل سلاح در آمریکا؛ تداعی کننده فیلمهای وسترن

روسیه پس از دو سال بار دیگر با «بمب‌های هوایی» به خارکیف حمله کرد