فهرست فساد در فیفا بلندتر شد

فهرست فساد در فیفا بلندتر شد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

بحرانی که از هفت ماه پیش گریبان فیفا را گرفته، روز پنجشنبه با ادعاهای دادستانی آمریکا بیش از پیش عمیق تر شد. شانزده تن دیگر از مقام های عالیرتبه

آگهی

بحرانی که از هفت ماه پیش گریبان فیفا را گرفته، روز پنجشنبه با ادعاهای دادستانی آمریکا بیش از پیش عمیق تر شد. شانزده تن دیگر از مقام های عالیرتبه فدراسیون جهانی فوتبال به اتهام های متعددی از جمله فساد، پولشویی، اختلاس و خیانت در امانت متهم شدند.

نام مارکو پولو دِل نِرو و ریکاردو تِشِیرا روسای فعلی و سابق فدراسیون فوتبال برزیل نیز در این فهرست دیده می شود. رافایل کایه خاس، رییس جمهور سابق و رییس سابق فدراسیون فوتبال هندوراس هم از جمله مظنونان این پرونده است که آمریکا خواهان استرداد او شده است.

چند ساعت قبل از بیانیه لورتا لینچ، دادستان کل آمریکا، پلیس سوییس در هتلی در زوریخ دو تن از معاونان فیفا را به اتهام دریافت رشوه بازداشت کرده بود. آلفردو هاویت، رییس کونکاکاف (کنفدراسیون اتحادیه فوتبال آمریکای شمالی و مرکزی و حوزه کاراییب) وخوان آنخل ناپوت، رییس کونمبول (کنفدراسیون فوتبال آمریکای جنوبی) بلافاصله از سوی کمیته اخلاق فیفا، که گفته به طور کامل برای روشن شدن موضوع همکاری خواهد کرد، حداقل برای نود روز از مسئولیت های خود معلق شدند.

دامنه فساد در دنیای فوتبال البته تنها محدود به سازمان عریض و طویل فیفا نیست. آرژانتینی ها هم که قصد داشتند در یک انتخابات دمکراتیک از بین دو کاندیدا رییس فدراسیون فوتبال خود را انتخاب کنند، طعم فساد ریشه دار را چشیدند. هفتاد و پنج حق رایوجود داشت در صورتیکه در پایان هفتاد و شش برگه رای از صندوق مهر و موم شده بیرون آمد تا لگه ننگ دیگری بر تاریخچه فوتبال اضافه شود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آمریکا علیه شانزده مقام فیفا اعلام جرم کرد

موج تازه دستگیری مسئولان عالی رتبه فیفا در سوئیس

چالش‌های میزبانی جام‌جهانی ۲۰۳۴؛ دلارهای نفتی عربستان قرار است چگونه هزینه شوند؟