تبدیل "امنیت" به اولویت اول زندگی فرانسویها در آستانه انتخابات منطقه ای این کشور

تبدیل "امنیت" به اولویت اول زندگی فرانسویها در آستانه انتخابات منطقه ای این کشور
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

پس از حملات ۱۳ نوامبر پاریس، موضوع امنیت به یک موضوع کلیدی در مباحث انتخاباتی فرانسه تبدیل شد. یکشنبه آینده ۶ دسامبر (۱۵ آذر) انتخابات منطقه ای در

آگهی

پس از حملات ۱۳ نوامبر پاریس، موضوع امنیت به یک موضوع کلیدی در مباحث انتخاباتی فرانسه تبدیل شد.

یکشنبه آینده ۶ دسامبر (۱۵ آذر) انتخابات منطقه ای در این کشور برگزار می شود و با توجه به تبلیغات وسیع جبهه ملی فرانسه، حزب راست افراطی این کشور در موضوع امنیت، پیش بینی می شود این حزب بتواند بار دیگر در رقابت با دو حزب اصلی فرانسه یعنی سوسیالیت و جمهوریخواهان، رای بالایی را به دست آورد.

دومینیک مواسی، تحلیلگر سیاسی می گوید: «پس از حمله تروریستی پاریس، شاهد افزایش محبوبیت فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری فرانسه بودیم. اما این به دلیل شخصیت او بود و این موضوع تاثیری بر محبوبیت حزبش، حزب سوسیالیت نداشت.»

بر اساس نظرسنجی نشریه لوموند فرانسه ۳۰ درصد از رای دهندگان در روز یکشنبه به حزب راست افراطی به رهبری مارین لوپن رای خواهند داد. پس از آن، حزب جمهوریخواهان به رهبری نیکولا سارکوزی، رئیس جمهوری پیشین این کشور قرار خواهد داشت و درنهایت، حزب حاکم یا سوسیالیتها نیز احتمالا می توانند ۲۲ درصد آراء را از آن خود کنند.

درصورتی که انتخابات منطقه ای در برخی از استانهای فرانسه به دور دوم کشیده شود، احتمال ایجاد یک «ائتلاف غیررسمی» میان سوسیالیستها و جمهوریخواهان وجود دارد که باعث کاهش آراء جبهه ملی می شود. با این وجود پیش بینی می شود که این حزب راست افراطی نتایج بهتری را نسبت به انتخابات پیشین به دست آورد. این احتمال بویژه در مناطق جنوبی و شمالی فرانسه بیشتر است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

صدورکیفرخواست تازه علیه سارکوزی برای مشارکت در به انحراف کشاندن پرونده دریافت کمک مالی از لیبی

جنجال هوش مصنوعی در انتخابات هند؛ از جعل هویت ستارگان بالیوود تا تبلیغات پدر درگذشته برای فرزند

سرنوشت شهرداران آلبانیایی در همه‌پرسی چهار ناحیه صرب‌نشین شمال کوزوو رقم می‌خورد