بازسازی «جشن نور لیون» در ابعاد مینیاتوری

بازسازی «جشن نور لیون» در ابعاد مینیاتوری
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

پس از آنکه مقامات محلی لیون فرانسه تصمیم گرفتند که جشن نور امسال را به دلیل حملات پاریس برگزار نکنند٬ گروه هنری Mini World Lyon نمونه کوچکی از این

آگهی

پس از آنکه مقامات محلی لیون فرانسه تصمیم گرفتند که جشن نور امسال را به دلیل حملات پاریس برگزار نکنند٬ گروه هنری Mini World Lyon نمونه کوچکی از این جشن را در اندازه مینیاتوری بازسازی کرد. آنها هدف از این کار را ادای احترام به قربانیان این حملات مرگبار دانسته و گفته اند که درآمد ناشی از این نمایشگاه به بنیاد حمایت از قربانیان اهدا خواهد شد.

نمایشگاه با استقبال خوبی مواجه شد. یکی از بازدیدکنندگان می گوید: «با توجه به اتفاقات و تغییرات تصمیم گرفتیم که جشن نور امسال را به این ترتیب برگزار کنیم.» دیگری می گوید: «خیلی خوب است که سود ناشی از این رخداد را به قربانیان حملات می دهند.»

شرکت Théoriz نیز که قرار بود در جشن نور امسال حضور یابد٬ مسئولیت نورپردازی این پروژه را به عهده گرفت. جاناتان ریچر توضیح می دهد: «فرق زیادی در ابزار و وسایل نیست مگر پروژکتورها که کم نورتر هستند. در مجموع٬ از منظر فنی هیچ فرقی ندارد. ما از تکنولوژی videoMapping یا نقشه کشی تصویری استفاده کردیم و تصاویر را با استفاده از نور و پروژکتور روی ساختمان های مختلف انداختیم. مثلا اینجا روی مرکز هسته ای٬ پنجره های کاخ و همچنین بر روی پیست اسکی.»

این پروژه در مساحتی برابر با ۳۵۰ مترمربع ساخته شده است. گروه هنری Mini World Lyon این پروژه را آماده سازی نمایشگاه اصلی خود می دانند که قرار است تابستان سال آینده افتتاح شود. ریشار ریشارته توضیح می دهد: «کار ما طراحی و ساخت همه چیز در اندازه های بسیار کوچک و مینیاتوری است. مثلا شخصیت های ما ۲ سانتیمتری هستند. دشت و کوه و بیابان و شهر و جاده های پیچ در پیچ و راه آهن و قطار و اتوموبیل٬ همه این ها را در اندازه مینیاتوری ولی کاملا واقع گرایانه می سازیم٬ دکوری بسیار دقیق که آنقدر جادویی به نظر می آید که دل تان می خواهد خودتان هم کوچک شوید و قدم به درون آن جهان بگذارید.»

تمامی ماکت های این پروژه در مقیاس ۱/۸۷ طراحی و ساخته شده اند. حرکت سریع و دقیق با نورپردازی زیبا و هوشمندانه، جهانی جذاب و دیدنی به ویژه برای کودکان ساخته است.

بیش از ۲۰ هنرمند و تکنیسین در ساخت این دنیای کوچک و رویایی نقش داشتند.

ژان مارک آرته٬ مدیر بخش اجرایی٬ توضیح می دهد: «بین ۶۰ تا ۸۰ قطار در فضایی به مساحت ۳۵۰ متر مربع در حرکتند. بین ۵۰ تا ۲۰۰ اتوموبیل مختلف در جاده های این ماکت رفت و آمد می کنند. حدود ۴۰ هزار ال ای دی شبکه نور رسانی شهر ما را پوشش می دهد و به جهان ما زندگی می بخشد.» او سپس می افزاید: «منطقه محبوب من٬ طبیعتا آن کوه پر برف است که حال و هوایی شاعرانه و جادویی دارد. آنجا می توانید بار دیگر٬ کودکی را تجربه کنید.»

بودجه این پروژه را که ۳ میلیون یورو اعلام شده٬ سرمایه گذاران خصوصی تامین کرده اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

«تجربه مُد ووگ» در دوبی؛ معرفی طراحان نوظهور

هجوم هواداران به بریتنی اسپیرز در جریان سفر او به اسرائیل

آیا ارزش زنان در هند از گاو کمتر است؟