جبهه ملی فرانسه، میراث پدر برای دختر

جبهه ملی فرانسه، میراث پدر برای دختر
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

چطور حزب «جبهه ملی» از یک «جمع خانوادگی» تبدیل به حزب قابل توجهی در فرانسه شده است؟ حزبی که سیاستهایش عمدتا با افراط گرایی در زمینه مهاجران، اتحادیه

آگهی

چطور حزب «جبهه ملی» از یک «جمع خانوادگی» تبدیل به حزب قابل توجهی در فرانسه شده است؟ حزبی که سیاستهایش عمدتا با افراط گرایی در زمینه مهاجران، اتحادیه اروپا و یهودی ستیزی گره و انکاره هولوکاست خورده است.

پدر:
ژان ماری لو پن ۸۷ ساله خود را به عنوان سیاستمداری راستگرا و ملی گرا معرفی کرد و رهبری جبهه ملی فرانسه را تا سال ۲۰۱۱ به عهده داشت. او در جنگ هندوچین و الجزایر مشارکت داشت و همیشه می گوید که چیزی برای مخفی کردن ندارد.

بزرگترین توفیق که او چند بار در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کرده است، پیشی گرفتن از لیونل ژوسپن نامزد جناح چپ در انتخابات سال ۲۰۰۲ بود. اما در دور دوم انتخابات، ائتلاف پیش بینی نشده احزاب عمده شکست سنگینی را به او تحمیل کرد.

آقای لو پن در قاره اروپا که سالهاست مجازات اعدام منسوخ شده است، از این مجازات دفاع می کند و مخالف ایده اروپای یکپارچه است. او در تابستان سال جاری میلادی از حزبی که زمانی رهبری آن را به عهده داشت اخراج شد.

ژان ماری لو پن بارها به دلیل آن چه اظهارات «یهودی ستیزانه» تشخیص داده شد در دادگاه محکوم شده است.

دختر:
مارین لو پن ۴۷ ساله، دختر ژان ماری لو پن از چهار سال قبل رهبری جبهه ملی فرانسه را به عهده دارد. او دانش آموخته رشته وکالت است و از حدود یازده سال قبل تاکنون عضو پارلمان اروپا است. نهادی که حزب متبوع او چندان به نقش مثبت آن خوش بین نیست.

هنگامی که او جانشین پدر شد، بسیاری از تحلیلگران اعتقاد داشتند که دختر از پدر ملی گرا ملایم تر است. بخصوص در زمینه سیاستهای ضدمهاجرتی و ضد اروپایی.

خانم لو پن همانند پدرش، به دنبال کسب حمایت در میان طبقه متوسط جامعه و در شهرها و روستاهای کوچک است.

با وجود این که حزب تحت رهبری خانم لو پن توانسته است به موفقیتهای زیادی دست یابد تا کنون تلاشهای او برای راهیابی به پارلمان فرانسه بی نتیجه بوده است.

مارین لو پن اعتقاد دارد که فرانسه به دلیل حضور در اتحادیه اروپا تابع سیاستهای آمریکا در زمینه سیاست خارجی شده است.

خانم لو پن مخالف حضور نیروهای فرانسه در درگیریهای کشورهای دیگر مثل افغانستان و لیبی بوده است.

او در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۲ توانست هجده درصد آرا را کسب کند و سوم شود.

مارین لو پن سال گذشته میلادی تلاش کرد تا با فاصله گرفتن از سیاستهای افراطی پدرش وجهه حزب جبهه ملی را برای تبدیل شدن به حزب اصلی فرانسه بازسازی کند.

La Une courageuse de La Voix du Nord aujourd'hui #FNpic.twitter.com/S34ChviMgr

— Luc Bronner (@lucbronner) 30 Novembre 2015

وضعیت: هر روز بهتر از دیروز

با وجود این که بسیاری فکر می کنند کشتار ماه نوامبر پاریس تنها دلیل پیروزی کم سابقه حزب جبهه ملی شده است، نگاهی به نتیجه انتخابات در فرانسه در چند سال اخیر ثابت می کند که روند محبوبیت این حزب از دست کم سه سال قبل همواره صعودی بوده است و پیروزی اخیر فقط به کشتار پاریس وابسته نیست. حزب جبهه ملی در شش منطقه از سیزده منطقه ای که دور اول انتخابات منطقه ای در آن برگزار شده است پیروز شده است و توانسته است تا کنون از دیگر احزاب پیش بگیرد. موفقیت این حزب آن چنان دو حزب اصلی فرانسه را نگران کرده است که عده ای صحبت از ائتلاف این دو برای جلوگیری از پیروزی احتمالی جبهه ملی می کنند.

مانوئل والس، نخست وزیر فرانسه گفته است که در حال حاضر سه خطر عمده ما را تهدید می کند: وضعیت اقلیمی، داعش و جبهه ملی.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بازتاب پیروزی راستگرایان افراطی فرانسه در انتخابات منطقه ای

انتخابات منطقه ای فرانسه؛ راستگرایان افراطی پیشتاز در ۶ ناحیه از ۱۳ ناحیه فرانسه

جلسه مخفیانه گروه‌های افراطی‌ آلمان بر سر اخراج مهاجران صدای رهبر راست‌های فرانسه را هم درآورد