باراک اوباما از دفتر کار خود با مردم آمریکا سخن گفت

باراک اوباما از دفتر کار خود با مردم آمریکا سخن گفت
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

باراک اواما، رئیس جمهوری آمریکا یکشنبه شب و چهار روز پس از تیراندازی در سن برناردینو از دفتر کار خود در کاخ سفید با مردم آمریکا سخن گفت. رئیس جمهوری

آگهی

باراک اواما، رئیس جمهوری آمریکا یکشنبه شب و چهار روز پس از تیراندازی در سن برناردینو از دفتر کار خود در کاخ سفید با مردم آمریکا سخن گفت. رئیس جمهوری آمریکا با بیان اینکه تامین امنیت مردم در آمریکا اولویت اول دولت وی است، تاکید کرد تمام اقدامات لازم را برای رسیدن به این هدف انجام خواهد داد.

رئیس جمهوری آمریکا در این سخنان گفت: «طی سالهای اخیر تهدیدات ترویستی به یک مرحلۀ تکامل یافته رسیده و گروههایی مانند دولت اسلامی با استفاده از شرایط هرج و مرج ناشی از جنگ در عراق و سوریه قوی تر شده است. این گروه از فضای اینترنت نیز برای پاک کردن فاصلۀ بین کشورها و مسموم کردن اذهان مردم مانند بمبگذاران بوستون و قاتلان سن برناردینو بهره برده است.»

باراک اوباما با بیان اینکه تحقیقات در مورد زوجی که در این عملیات ۱۴ نفر به قتل رسانده اند، هنوز به پایان نرسیده، تاکید کرد این حمله یک اقدام تروریستی بوده است.

رئیس جمهوری آمریکا در این سخنان بار دیگر بر عدم اعزام نیروی نظامی برای جنگ زمینی با داعش در عراق و سوریه تاکید کرد و گفت: «جنگ زمینی در عراق و سوریه طولانی و پرهزینه خواهد بود و این همان چیزی است که داعش می خواهد. بمباران هوایی، استفاده از نیروهای ویژه و همکاری با نیروهای نظامی محلی که با دولت اسلامی در کشورهای خود می جنگند، استراتژی ما در حال حاضر است. به این شکل ما به یک پیروزی با ثبات و پایدار دست خواهیم یافت.»

وی در این سخنان بار دیگر تاکید کرد مسلمانان آمریکا بخشی از مردم این کشور هستند و نمی توان اقدامات تعدادی تندرو را به تمام مسلمانان نسبت داد. رئیس جمهوری آمریکا همچنین از مسلمانان خواست در مقابل این افراطی گری با شکستن سکوت خود، تنها به محکوم کردن این اقدامات اکتفا نکنند.

مقامات آمریکا می گویند این خونین ترین حادثه به گفتۀ آنها تروریستی است که از زمان حملات یازدهم سپتامر در آمریکا اتفاق می افتد.

در جریان تیراندازی روز چهارشنبه گذشته، یک زوج که بر اساس گزارش های اف بی آی به تازگی افراطی شده بودند با شلیک به روی کسانی که در یک مرکز درمانی در شهر سن برناردینو حضور داشتند، ۱۴ نفر را به قتل رساندند. این تیراندازی ۲۱ مجروح نیز برجای گذاشت.

پلیس فدرال آمریکا این زوج را به نام های سید فاروق و تشفین ملیک شناسایی کرده است. این زن و شوهر در جریان تیراندازی پلیس کشته شدند و جستجوها برای یافتن نفر سوم ادامه دارد. داعش مسئولیت یا برنامه ریزی این تیراندازی رو به طور مستقیم به عهده نگرفته اما در پیامی این دو نفر را جز سربازان خود خوانده است.

کاخ سفید پیش از این در بیانیه ای تاکید کرده بود از تمام توان خود برای مقابله با تهدیدات و تامین امنیت مردم در این کشور استفاده خواهد کرد.

گفتگوی مستقیم باراک اوباما از دفتر کار بیضی خود در کاخ سفید به ندرت اتفاق می افتد و در مواقعی که تصمیم بسیار مهم یا واقعه مهمی در جریان باشد، اینکار صورت می گیرد. آخرین بار که باراک اوباما از این محل با مردم آمریکا صحبت کرد در اوت ۲۰۱۰ و در پایان عملیات آمریکا در عراق و اعلام خروج نیروهای این کشور از عراق بود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

داعش عاملان تیراندازی کالیفرنیا را «پیرو و سرباز» این گروه نامید

تیراندازی در کالیفرنیا به عنوان «اقدام تروریستی» بررسی می شود

آزادی حمل سلاح در آمریکا؛ تداعی کننده فیلمهای وسترن