انتقاد جمهوریخواهان از دونالد ترامپ به خاطر اظهارات جنجالی علیه مسلمانان

انتقاد جمهوریخواهان از دونالد ترامپ به خاطر اظهارات جنجالی علیه مسلمانان
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

دونالد ترامپ، از نامزدهای جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری سال آینده آمریکا انتقادها نسبت به اظهارات جنجالی اش در زمینه توقف ورود مسلمانان به آمریکا

آگهی

دونالد ترامپ، از نامزدهای جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری سال آینده آمریکا انتقادها نسبت به اظهارات جنجالی اش در زمینه توقف ورود مسلمانان به آمریکا را رد و بار دیگر از موضع اش دفاع کرد.

آقای ترامپ در حضور هوادارانش خواستار توقف کامل ورود مسلمانان به آمریکا شده و گفته بود: «تا زمانی که مسئولان کشور نتوانند از افتضاحی که به راه افتاده سردربیاورند ما انتخاب دیگری نداریم.»

اظهارات جنجالی این نامزد جمهوریخواه در سطح بین المللی و داخلی با انتقادهایی روبرو شد. کاخ سفید با انتفاد از این سخنان آن را مغایر با ارزش های جامعه آمریکا و منافع امنیتی کشور خواند.

دامنه این انتقادها هم حزبی های او را نیز در برگرفت. پال راین از حزب جمهوریخواه و رئیس مجلس نمایندگان گفت: «بطور معمول در مورد آنچه در جریان انتخابات ریاست جمهوری روی می دهد من توضیحی نمی دهم. اما امروز استثنایی پیش آمده. آنچه دیروز عنوان شده محافظه کاری نیست و موضع حزب ما را نمایندگی نمی کند. مهمتر از همه اینکه این کشور از حمایت نمی کند. نه تنها مسلمانان زیادی در نیروی نظامی ما فعالیت دارند و در راه این کشور کشته می شوند بلکه مسلمانانی هستند که در پارلمان کار می کنند و هر روزه از قانون اساسی دفاع می کنند.

آقای ترامپ این اظهارات را پس از حمله مرگبار یک زن و شوهر مسلمان به یک مرکز بهزیستی در سن برناردینو در ایالت کالیفرنیا و کشته شدن ۱۴ نفر ایراد کرده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

واکنش هایی به اظهارات ترامپ در خصوص مسلمانان در اندونزی، پاکستان و فلسطین

مدیر شورای روابط اسلامی-آمریکایی: «دونالد ترامپ و افرادی نظیر او بازیچه داعش اند»

دونالد ترامپ، میلیاردری که می خواهد رئیس جمهوری آمریکا بشود