واکنش هایی به اظهارات ترامپ در خصوص مسلمانان در اندونزی، پاکستان و فلسطین

واکنش هایی به اظهارات ترامپ در خصوص مسلمانان در اندونزی، پاکستان و فلسطین
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

جنجالی ترین اظهار نظر دونالد ترامپ، از نامزدهای جمهوریخواهان برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در خصوص مسلمانان، در داخل این کشور انتقاد شماری از

آگهی

جنجالی ترین اظهار نظر دونالد ترامپ، از نامزدهای جمهوریخواهان برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در خصوص مسلمانان، در داخل این کشور انتقاد شماری از مقامات و حتی هم حزبی ها وی و در خارج نارضایتی مسلمانان را به دنبال داشته است.

آقای ترامپ گفته است که باید به طور کامل مانع ورود مسلمانان به آمریکا شد.

محی الدین جنیدی، رئیس امور خارجی در شورای علمای اندونزی می گوید:« جای تاسف دارد که آن شخص کاندیدای ریاست جمهوری آمریکا (دونالد ترامپ) این چنین بیانیه صادر و کلی گویی می کند طوری که گویا تمام مسلمانان تروریست هستند. این نوعی اسلام هراسی است که گاه و بیگاه تکرار می شود.»

امتثال احمد، دانشجوی دانشگاه پرستون، یک پاکستانی است. او با اشاره به تشفین مالک، زن مهاجمی که به همراه شوهرش دست به حمله سن برناردینوی کالیفرنیا زد؛ می گوید:«درست است که کار بسیار بدی کرد اما نباید تمام ملت ما بواسطه اعمال برخی اشخاص مجازات شوند. همچنین بخاطر عمل بد یک نفر نمی توان تمام مسلمانان جهان را مستوجب کیفر دانست.»

سام باهور، یک فلسطینی-آمریکایی در رام الله در کرانه باختری مشاور در امور تجاری است. او می گوید:«حس نژادپرستی در سراسر امریکا تنها مخاطبش مسلمانان آمریکایی نیستند بکله تمام جوامع قومی ایالات متحده است. ترامپ با خرید یک ماشین حساب 3 دلاری می تواند میزان آرایی را که از دست می دهد محاسبه کند. نمی توان اجتماعات رای دهنده آمریکا را به حاشیه راند و فکر کرد که همچنان بخشی موثر در نظام سیاسی آمریکا هستید.»

کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان نیز اظهار نظرهایی همچون شعار دونالد ترامپ را به زیان پناهجویان سوری خوانده است. آقای ترامپ اما نه تنها عقب نشینی نکرده که بر موضع خود اصرار ورزیده است.

سیدرضوان فاروق و همسرش تشفین مالک چند روز پیش و پیش از آن توسط پلیس از پا در آیند گروهی را در سن برناردینوی کالیفرنیا به رگبار گلوله بستند و ۱۴ تن را کشتند. رادیوی اینترنتی داعش آنها را «شهید فی سبیل الله» نامیده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

انتقاد جمهوریخواهان از دونالد ترامپ به خاطر اظهارات جنجالی علیه مسلمانان

مدیر شورای روابط اسلامی-آمریکایی: «دونالد ترامپ و افرادی نظیر او بازیچه داعش اند»

دونالد ترامپ، میلیاردری که می خواهد رئیس جمهوری آمریکا بشود