اکثریت واجد شرایط در پارلمان ونزوئلا، اختیارات مخالفان دولت را بیشتر می کند

اکثریت واجد شرایط در پارلمان ونزوئلا، اختیارات مخالفان دولت را بیشتر می کند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

کسب اکثریت واجد شرایط پارلمان ونزوئلا توسط ائتلاف اتحاد دموکراتیک، مخالفان دولت را به کسب قدرت نزدیک تر کرده است. در انتخاباتی که روز یکشنبه در این

آگهی

کسب اکثریت واجد شرایط پارلمان ونزوئلا توسط ائتلاف اتحاد دموکراتیک، مخالفان دولت را به کسب قدرت نزدیک تر کرده است. در انتخاباتی که روز یکشنبه در این کشور برگزار شد، ۱۱۲ کرسی معادل با دو سوم مجلس ونزوئلا به دست مخالفان دولت افتاد.

چهرۀ اصلی اپوزیسیون ونزوئلا هنریکه کاپریلس است که در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۳ میلادی نیز یکی از رقبای اصلی نیکلاس مادورو، رئیس جمهوری این کشور بود.

این اکثریت به اپوزیسیون ونزوئلا اجازه می دهد طرح های دولت را در مجلس رد کنند یا برنامه های دولت را به همه پرسی بگذارند. ضمن آنکه اصلاح قوانین و بازنگری در قانون اساسی از این پس برای مخالفان نیکلاس مادورو، رئیس جمهوری این کشور میسر می شود.

حزب سوسیالیست متحد به رهبری نیکلاس مادورو در این انتخابات تنها ۵۵ کرسی کسب کرده است.

در ونزوئلا قدرت از هفده سال پیش در اختیار این حزب است و این نتایج، مخالفان را به پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۹ میلادی امیدوار می کند. ضمن آنکه اکثریت واجد شرایط به اپوزیسیون اختیار عزل مقامات عالیرتبۀ این کشور مانند معاون رئیس جمهور را می دهد.

گرانی و فقر روز افزون همراه با بالا رفتن نرخ بیکاری از معضلاتی است که این کشور با آن روبروست. ونزوئلا که صاحب بزرگترین ذخایر نفتی جهان است با تحریم هایی از سوی اتحادیۀ اروپا و آمریکا روبروست و همین امر موجب عدم دستیابی آسان به مواد غذایی و کالاهای اساسی طی سالهای اخیر شده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

احزاب مخالف دولت در ونزوئلا اکثریت پارلمان را کسب کردند

پیروزی تاریخی ائتلاف مخالفان در انتخابات پارلمانی ونزوئلا و پایان حاکمیت سوسیالیست ها

مادورو در واکنش به انتقال هواپیمای ونزوئلا به آمریکا: راهزن دیوانه هواپیمای ما را دزدید