جایزه صلح نوبل به «هیئت چهارگانه» تونسی اهدا شد

جایزه صلح نوبل به «هیئت چهارگانه» تونسی اهدا شد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

جایزه صلح نوبل در سال جاری میلادی به هیئت چهارگانه تونسی که به عنوان برنده این جایزه معرفی شده بود، اهدا شد. «هیئت چهارگانه گفتگوی ملی تونس» به دلیل

آگهی

جایزه صلح نوبل در سال جاری میلادی به هیئت چهارگانه تونسی که به عنوان برنده این جایزه معرفی شده بود، اهدا شد. «هیئت چهارگانه گفتگوی ملی تونس» به دلیل تلاشهایش در برقراری دموکراسی در تونس، دو ماه قبل برنده جایزه صلح نوبل شد.

رئیس کمیته صلح نوبل در این مراسم که در اسلو، پایتخت نروژ برگزار شد، دیپلم افتخار و مدال طلا را به نمایندگان چهار گروه تشکیل دهنده این هیئت اهدا کرد.

برندگان صلح نوبل در این مراسم اعلام کردند که دو ماموریت جهانی آنها «مبارزه با تروریسم» و «کمک به فلسطینیها برای داشتن کشور مستقل» خواهد بود.

حسین العباسی، یکی از نمایندگان این هیئت گفت: «امروز ما بیشتر از هر چیز دیگر به جنگ همه جانبه علیه تروریسم نیاز داریم. باید با هماهنگی کامل بین همه ملتها و کشورها منابع تغذیه تروریسم را قطع کنیم.»

به گفته کمیته صلح نوبل، این هیئت تونستی در شرایطی که تونس پس از سرنگونی زین العابدین بن علی در آستانه جنگ داخلی بود، توانسته بود با ارائه راه حلی مسالمت آمیز احزاب مختلف را گرد هم آورد و زمینه ساز برقراری آرامش در کشور شود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

جوایز نوبل به برندگان اهدا شد

بیم و امیدهای دموکراسی نوپای تونس

پادشاه بیمار و ۸۷ ساله نروژ تحت عمل جراحی قرار گرفت