گزارش آژانس بین المللی انرژی درباره وضعیت بازار نفت

گزارش آژانس بین المللی انرژی درباره وضعیت بازار نفت
نگارش از Soroush Alavi
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

آژانس بین المللی انرژی در آخرین پیش بینی های خود درباره وضعیت بازار نفت اعلام کرده این بازار حداقل تا پایان سال ۲۰۱۶ بدلیل عدم کاهش سطح تولید نفت

آگهی

آژانس بین المللی انرژی در آخرین پیش بینی های خود درباره وضعیت بازار نفت اعلام کرده این بازار حداقل تا پایان سال ۲۰۱۶ بدلیل عدم کاهش سطح تولید نفت کشورهای عضو اوپک و کاهش میزان تقاضا اشباع خواهد بود و قیمت نفت روندی نزولی خواهد داشت.

انتشار این خبر قیمت نفت برنت دریای شمال را در روز جمعه به رقم ۳۹ دلار در ازای هر بشکه رساند. قیمت نفت خام سبک ایالات متحده آمریکا نیز در بازار معاملات نفتی نیویورک ۳۶.۵ دلار در ازای هر بشکه گزارش شده است.

فتیح بیرول، مدیر اجرایی آژانس بین المللی انرژی می گوید: «روند رشد تقاضا در سال ۲۰۱۶ ضعیف خواهد بود. احتمال ورود ایران به بازار پس از لغو کامل تحریمها نیز وجود دارد. دلیل کمی وجود دارد برای اینکه قیمتها افزایش یابد. بنابراین در سال ۲۰۱۶ نیز با کاهش قیمت نفت روبرو خواهیم بود.»

سازمان اوپک در آخرین نشست خود برای کمک به افزایش قیمت نفت در بازار، سطح تولید روزانه خود را کاهش نداد. این سازمان با اتخاذ این استراتژی بدنبال حفظ و تثبیت موقعیت خود در بازار است.

از سوی دیگر این سیاست تولید، موجب می شود تعادل بین هزینه تولید و فروش برای کشورهای غیر عضو اوپک بهم خورد. در نتیجه این کشورها مجبور خواهند بود میزان تولید خود را کاهش دهند. آژانس بین المللی انرژی پیش بینی کرده تا سال ۲۰۱۶ کاهش سطح تولید کشورهای غیر عضو اوپک به رقم ۶۰۰ هزار بشکه در روز برسد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بانک مرکزی ژاپن در یک تغییر تاریخی به سیاست چندین ساله نرخ بهره منفی پایان داد

هند و انجمن تجارت آزاد اروپا توافقنامه تجاری ۱۰۰ میلیارد دلاری امضا کردند

بحران هزینه زندگی در اروپا؛ چگونه مجردها بدترین ضربه را ‌می‌خورند؟