نبرد آمریکا با داعش؛ بعد از عراق و سوریه، نوبت لیبی است

نبرد آمریکا با داعش؛ بعد از عراق و سوریه، نوبت لیبی است
نگارش از مسعود سالاری
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

باراک اوباما، رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا روز دوشنبه بعد از جلسه شورای امنیت ملی در ساختمان وزارت دفاع این کشور، پنتاگون گفت که حملات نظامی علیه

آگهی

باراک اوباما، رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا روز دوشنبه بعد از جلسه شورای امنیت ملی در ساختمان وزارت دفاع این کشور، پنتاگون گفت که حملات نظامی علیه داعش شدت خواهد یافت. او همچنین از سفر روز سه شنبه اشتون کارتر، وزیر دفاع این کشور به خاور میانه خبر داد.

او اظهار داشت: «از زمانی که کارزار ما علیه گروه دولت اسلامی آغاز شده، در ماه گذشته ما بیشتر از ماه های دیگر مواضع این گروه را بمباران کردیم. ما رهبران و فرماندهان و قاتلان این گروه را هم یک به یک به چنگ خواهیم آورد.»

آقای اوباما خواستار همراهی کشورهای بیشتری در ائتلاف علیه داعش شد و گفت که بعد از نبرد عراق و سوریه نوبت لیبی خواهد بود: «ما به دنبال داعش، از سنگر اصلی آنها در مرکز شهر رقه سوریه به لیبی خواهیم رفت، جایی که ابو نبیل، رهبر داعش در آن منطقه را به چنگ آوردیم. دیگر رهبران داعش هم نمی توانند پنهان شوند و پیام ما به آنها این است که شما نفرات بعدی هستید.»

رئیس جمهوری آمریکا نبرد علیه تروریسم را یک نبرد «دشوار» خواند و گفت که نیروهای این کشور باید به بمباران مواضعی همچون چاه های نفت و پالایشگاه های تحت اختیار «دزدان و قاتلان» ادامه دهند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

حکم حبس ابد برای دو شهروند سوئد به اتهام اقدامات تروریستی در سوریه

مجلس بریتانیا به حمله علیه داعش در سوریه رای مثبت داد