«نیمی از بازار سلاح جهان، در اختیار آمریکا است»

«نیمی از بازار سلاح جهان، در اختیار آمریکا است»
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

بر اساس گزارش یک موسسه سوئدی، آمریکا بیشترین سهم را از فروش سلاح در سال گذشته میلادی داشت. بنا به گزارش موسسه موسوم به «انستیتیوی تحقیقاتی بین المللی

آگهی

بر اساس گزارش یک موسسه سوئدی، آمریکا بیشترین سهم را از فروش سلاح در سال گذشته میلادی داشت.

بنا به گزارش موسسه موسوم به «انستیتیوی تحقیقاتی بین المللی صلح استکهلم»، آمریکا و کشورهای غربی همچنان سهم عمده ای از بازار فروش سلاح را در اختیار دارند. از هر صد دلار پول حاصل از فروش سلاح، هشتاد دلار به جیب شرکتهای آمریکایی و اروپای غربی سرازیر می شود. اما در سال گذشته شرکتهای روس و آسیایی به سهمشان اضافه کرده اند.

بر اساس این گزارش شرکتهای آمریکایی بیش از نیمی از بازار سلاح در جهان را در اختیار دارند. دو کشور بریتانیا و روسیه با فاصله زیادی در مکان دوم و سوم قرار گرفته اند.

در این گزارش اطلاعات مربوط به چین در نظر گرفته نشده است.

شرکت دفاعی آمریکایی «لاکهید مارتین» همچنان در صدر فهرست صد شرکت بزرگ دفاعی قرار دارد. فروش این شرکت در سال ۲۰۱۴ حدود ۴ درصد افزایش داشت.

درآمد صد شرکت بزرگ تولید سلاح در سال ۲۰۱۴ برای چهارمین سال متوالی کاهش داشت و به رقم حدود ۴۰۰ میلیارد دلار رسید. با وجود این کاهش کلی، درآمد شرکتهای فروش سلاح روس، افزایش چشمگیری داشته است. دو شرکت روس جدید هم توانسته اند راه خود را به فهرست صد شرکت بزرگ فروش سلاح باز کنند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آتش اژدها؛ سلاح لیزری جدید بریتانیا که هزینه هر شلیک‌ آن تنها ۱۰ پوند است

فایل صوتی لو رفته مقامات نظامی آلمان؛ بحث بر سر چه سلاحی است؟

تهدید روز افزون روسیه و «اقتصاد جنگی»؛ کمیسیون اروپا طرحی را برای افزایش تولید تسلیحات ارائه کرد