فساد در فوتبال؛ از تحقیقات قضایی در آمریکا تا اعتراض پله در برزیل

فساد در فوتبال؛ از تحقیقات قضایی در آمریکا تا اعتراض پله در برزیل
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

در ادامه تحقیقات قضایی مقام های آمریکا درباره فساد در فدراسیون بین المللی فوتبال، مسئولان سوئیسی، خوان آنخل ناپوت، رئیس کنفدراسیون فوتبال آمریکای

آگهی

در ادامه تحقیقات قضایی مقام های آمریکا درباره فساد در فدراسیون بین المللی فوتبال، مسئولان سوئیسی، خوان آنخل ناپوت، رئیس کنفدراسیون فوتبال آمریکای جنوبی را به نیویورک مسترد کردند.

همچنین از سوی دیگر درخواست ادواردو لی، عضو سابق کمیته اجرایی فیفا برای عدم استرداد به آمریکا با پاسخ منفی مقام های قضایی سوئیس روبرو شده است. او به همراه تعدادی دیگر از مسئولان عالی رتبه فوتبال جهان ۷ ماه پیش بازداشت شد.

در همین راستا، رافائل کایخاس، رئیس جمهور پیشین و رئیس سابق فدراسیون فوتبال هندوراس شخصا برای همکاری با وزارت دادگستری آمریکا به نیویورک سفر کرده است.

تیتو هرناندز، وکیل مدافع رئیس جمهور پیشین هندوراس اظهار داشت: «آقای کایخاس شخصا به آمریکا رفته و هیچ مامور آمریکایی یا هندوراسی او را همراهی نمی کند. دستگیر نشده است و خودش تصمیم گرفته با مقامات قضایی آمریکا همکاری کند.»

دامنه اعتراضات نسبت به فساد به برزیل، مهد فوتبال هم رسیده است. تعدادی از ستاره های پیشین فوتبال این کشور خواهان استعفای رئیس فدراسیون این کشور شده اند.

رای، کاپیتان پیشین تیم ملی فوتبال برزیل گفت: «ما خواستار استعفای مارکو پولو دل نرو و مدیران زیر دستش و همچنین برگزاری انتخاباتی دمکراتیک برای ریاست فدراسیون هستیم. می خواهیم ساختار کنونی اصلاح شود و این نهاد استقلال خود را بدست آورد.»

آقای دل نرو به اخاذی و پول شویی متهم شده است. ۱۲۷ فوتبالیست شاخص برزیل، از جمله پله، زیکو و توستائو طوماری که خواستار استعفای او شده است را امضا کردند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

چالش‌های میزبانی جام‌جهانی ۲۰۳۴؛ دلارهای نفتی عربستان قرار است چگونه هزینه شوند؟

کارت آبی در فوتبال حرفه‌ای؛ جیانی اینفانتینو مخالفت کرد

عربستان رسما از پیشنهاد خود برای میزبانی جام جهانی ۲۰۳۴ رونمایی کرد