کاخ های سه بعدی: خانه تازه خرچنگ گوشه گیر

کاخ های سه بعدی: خانه تازه  خرچنگ گوشه گیر
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

خرچنگ گوشه گیر بنا به طبیعت خود همیشه در جستجوی پوسته بزرگتر حیوانات دیگر و یا به عبارتی خانه ای تازه و بزرگتر است. یک هنرمند ژاپنی برای این گونه

آگهی

خرچنگ گوشه گیر بنا به طبیعت خود همیشه در جستجوی پوسته بزرگتر حیوانات دیگر و یا به عبارتی خانه ای تازه و بزرگتر است. یک هنرمند ژاپنی برای این گونه غریب خرچنگ خانه یا قصری سیار می سازد. این خانه ها، مدل های سه بعدی ساختمان ها و یا عمارت های بزرگ و تاریخی سراسر دنیا هستند.

آکی اینوماتا، هنرمند سازنده آن می گوید: «این پروژه به نام خانه برای خرچنگ گوشه گیر شامل بناهایی از نیویورک تا آسیاب معروف هلندی است. می خواستم خرچنگ گوشه گیر خانه اش را در شهرهای مختلف انتخاب کند. شهرها را به دلیل متفاوت بودن ساختمان و معماری آن انتخاب کردم.»

آکی اینوماتا ساختار پوسته را با سی تی اسکن بررسی و با گرافیک کامپیوتری دوباره طراحی می کند. او این مدل های معماری های بزرگ دنیا را در اختیار خرچنگ قرار داده تا خانه تازه را به میل خود انتخاب کند. این اولین کار هنری او با حیوانات نیست. تجربه قبلی آکی اینوماتا درست کردن لباس برای سگ از موی خودش و از موی سگ برای خودش کت تهیه کرده است. او که در دانشگاه هنر توکیو درس خوانده می گوید: «درون پوسته خرچنگ گوشه گیر حلزونی است و نمی شود آنرا با دست تراشید. فقط با سوار کردن لایه های مختلف روی هم امکان دارد. می دانستم که چاپ سه بعدی بهترین راه حل برای این منظور است و برای پروژه ام از آن استفاده کردم.»

پروژه خرچنگ گوشه گیر (HERMIT CRAB) برنده جایزه برای «هنرهای خلاقه» شده که بین پروژه های نوآورانه ۲۷ کشور برگزار می شود. این هنرمند کارهایش را علاوه بر نیویورک، در شانگهای و شهر ورمونت آمریکا نیز نمایش داده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

«تجربه مُد ووگ» در دوبی؛ معرفی طراحان نوظهور

هجوم هواداران به بریتنی اسپیرز در جریان سفر او به اسرائیل

آیا ارزش زنان در هند از گاو کمتر است؟