تصویب قطعنامه مسدود کردن منابع تامین مالی داعش در شورای امنیت

تصویب قطعنامه مسدود کردن منابع تامین مالی داعش در شورای امنیت
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

وزیران دارایی ۱۵ کشور عضو شورای امنیت سازمان ملل متحد قطعنامه ای را تصویب کردند که بر اساس آن می بایست درآمد خارجی گروه موسوم به دولت اسلامی، داعش،

آگهی

وزیران دارایی ۱۵ کشور عضو شورای امنیت سازمان ملل متحد قطعنامه ای را تصویب کردند که بر اساس آن می بایست درآمد خارجی گروه موسوم به دولت اسلامی، داعش، که اغلب از محل فروش نفت و اشیاء عتیقه عاید این گروه می شود مسدود گردد.

بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل متحد با بیان این که گروه های تروریستی از جلمه داعش با چالاکی و نوآوری و تنوع در به دست آوردن منابع مالی برای اعمال شنیع خود موفق بوده اند از جامعه بین الملل خواست تا با تمهیدات پیشگیرانه از گردش پول و منابع مالی آنها جلوگیری کند.

قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد همچنین از کشورها می خواهد تا با جدیت و قاطعیت و فعالانه اطلاعات مربوط به تامین مالی را این گروه در اختیار یکدیگر قرار دهند.

بر اساس گزارش های منتشر شده داعش با ۸۹ میلیون دلار درآمد ماهیانه، پردرآمدترین گروه شبه نظامی افراطی است.

حدود ۵۰ درصد از درآمد داعش از محل دریافت مالیات در اراضی و شهرهای تحت کنترل این گروه عایدش می شود و حدود ۴۳ درصد نیز از قاچاق نفت و گاز تامین می شود.

قاچاق آثار باستانی، فعالیت های جنایتکارانه، آدم ربایی، سرقت از بانک ها و کمک های مالی حامیان به این گروه از منابع دیگر تامین مالی داعش است.

برغم حملات برخی از کشورهای جهان از جمله آمریکا و روسیه علیه مواضع داعش این گروه افراطی مناطق وسیعی از جمله میادین گازی و نفتی را در عراق و سوریه در کنترل خود دارد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ایران و تبعات جنگ حماس و اسرائیل برای بلوک غرب در گردهمایی روسای اطلاعاتی و جاسوسی «پنج چشم»

دولت آمریکا: یک شبکه‌ قاچاق انسان از ازبکستان شناسایی و متلاشی شد

چرا قرار دادن سپاه پاسداران در لیست سازمان‌های تروریستی برای اتحادیه اروپا و بریتانیا آسان نیست؟