نشریه بیلد: سرویس جاسوسی آلمان با دستگاه امنیتی سوریه همکاری می کنند

نشریه بیلد: سرویس جاسوسی آلمان با دستگاه امنیتی سوریه همکاری می کنند
نگارش از Euronews با استفاده از  REUTERS, RT
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

نشریه بیلد آلمان با انتشار گزارشی مدعی شد سرویس جاسوسی آلمان همکاری با دستگاه اطلاعاتی سوریه را به منظور تبادل اطلاعات درباره اسلامگرایان افراطی در این کشور، از سرگرفته است.

این نشریه پرخواننده به نقل از منابع مطلع گزارش داد که ماموران سازمان اطلاعات خارجی آلمان (BND) برای دیدار و مشورت با همکاران سوری خود بارها به دمشق سفر کرده اند.

انتشار این گزارش در حالی صورت می گیرد که دولت آلمان از زمان آغاز بحران در سوریه تا کنون، یکی از مخالفان اصلی ادامه حکومت بشار اسد بوده و حتی در سال‌های گذشته گزارش هایی درباره همکاری اطلاعاتی این کشور با مخالفان سوری منتشر شده بود.

#Syrie : les espions allemands coopèrent de nouveau avec les services secrets de #ElAssadhttps://t.co/hLRPZamB7Ppic.twitter.com/gMPuhYAcz1

— RT France (@RTenfrancais) 18 Décembre 2015

پارلمان آلمان دو هفته پیش به طرح مشارکت نیروهای نظامی این کشور در ائتلاف بین المللی مبارزه با داعش به رهبری آمریکا رای مثبت داد. در این طرح – که از سوی رسانه‌های آلمانی با عنوان «نخستین جنگ» توصیف شده – اکثریت نمایندگان پارلمان آلمان با ارسال جت‌های شناسایی تورنادو، یک ناوچه برای محافظت از ناو هواپیمابر شارل دو گل فرانسه، هواپیماهای سوخت رسان و همچنین اعزام ۱۲۰۰ نظامی به منطقه موافقت کردند.

نشریه بیلد اهداف اصلی برقراری ارتباط میان دستگاه امنیتی سوریه و آلمان را تبادل اطلاعات درباره اسلام گرایان، به ویژه اعضای داعش و همچنین تلاش برای برقراری یک کانال مستقیم ارتباطی در صورت سقوط یکی از هواپیماهای تورنادوی این کشور در خاک سوریه عنوان کرده است.

کریستین ورتس، از سخنگویان دولت آلمان در جریان یک نشست خبری، بدون تائید یا تکذیب این خبر گفت: «نمی توانم درباره جزئیات عملیات سرویس اطلاعات خارجی نظری بدهم.» این نهاد امنیتی جمهوری فدرال آلمان هم تاکنون حاضر به ارائه توضیحی در این مورد نشده است.

آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان چهارشنبه هفته گذشته در بوندستاگ (مجلس نمایندگان) گفته بود که تلاش‌های دیپلماتیک به منظور خاتمه دادن به بحران چهار ساله سوریه و یافتن یک راه حل سیاسی بلند مدت برای این کشور بدون بشار اسد، دوچندان شده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تظاهرات مخالفان اسد در سیزدهمین سالگرد قیام؛ چهار کشور غربی: جنگ در سوریه تمام نشده است

دیده‌بان حقوق بشر سوریه: یک نظامی ایرانی در حمله هوایی اسرائیل به سوریه کشته شد

دادگاه فرانسه حکم بازداشت بین‌المللی بشار اسد را صادر کرد