داعش و کنترل حمل سلاح در کانون مناظره دموکرات های آمریکا

داعش و کنترل حمل سلاح در کانون مناظره دموکرات های آمریکا
Copyright 
نگارش از مسعود سالاری
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

مناظره تلویزیونی سه داوطلب نامزدی از سوی حزب دموکرات آمریکا برای انتخابات آتی ریاست جمهوری، شنبه شب برگزار شد. هیلاری کلینتون، وزیر خارجه آمریکا که

آگهی

مناظره تلویزیونی سه داوطلب نامزدی از سوی حزب دموکرات آمریکا برای انتخابات آتی ریاست جمهوری، شنبه شب برگزار شد. هیلاری کلینتون، وزیر خارجه آمریکا که بخت اول برای نمایندگی حزب دموکرات به شمار می رود، در این مناظره از مواضع افراطی جمهوری خواهان و نامزد پیشتاز آنان دونالد ترامپ، به شدت انتقاد کرد. او گفت: «من واقعا نگرانم زیرا ادبیات جمهوری خواهان و به ویژه دونالد ترامپ حاوی پیامی برای مسلمانان آمریکا و بلکه در تمام دنیا مبنی بر “برخورد تمدن ها“ست. گویی غرب یک نقشه یا حتی جنگ علیه اسلام طرح ریزی کرده است. به نظرم این شعله های بنیادگرایی را تیزتر می کند.»

او هم چنین بشار اسد را فاقد جایگاه مناسب برای آینده سوریه دانست.

برنی ساندرز، اصلی ترین رقیب خانم کلینتون، نه بشار اسد، بلکه داعش را تهدید اصلی برای آمریکا خواند. آقای ساندرز به خاطر ماجرای سرقت اینترنتی اطلاعات هواداران خانم کلینتون از وی عذر خواهی کرد و گفت: «نه تنها از وزیر خارجه کلینتون عذرخواهی می کنم، بلکه امیدوارم به کمک هم بتوانیم به طور مستقل در مورد این رویداد تحقیق کنیم. این روش کارزار نیست و اگر هر کس دیگری هم این کار را بکند، اخراجش خواهم کرد.»

مارتین اومالی داوطلب دیگر نامزدی دموکرات ها، به مانند خانم کلینتون از قانون آزادی اسلحه در آمریکا انتقاد کرد، اما خود خانم کلینتون و مسئولان دیگر را نیز عامل غیر مستقیم پیدایش مهاجمان در این کشور دانست.

«در ویدئوهای آموزشی داعش دیده می شود که چگونه در آمریکا گرگ های تنها به راحتی به نمایشگاه اسلحه می روند و سلاح جنگی می خرند. این همه به خاطر بازی های سیاسی قانون اسلحه به دست امثال این دو همکار من در ۴۰ سال گذشته در واشنگتن است.»

به غیر از کنترل خرید و فروش و حمل سلاح، موضوعات دیگری هم چون نبرد با داعش در عراق، سوریه و لیبی نیز از موضوعات دیگر مطرح شده در این مناظره تلویزیونی بود.

این آخرین مناظره انتخاباتی میان داوطلبان نامزدی از سوی حزب دموکرات برای سال ۲۰۱۵ بود. رأی گیری مقدماتی برای انتخاب نامزد نهایی این حزب و تعیین رقیب جمهوری خواهان برای ریاست بر کاخ سفید در ماه فوریه، یعنی دو ماه دیگر برگزار خواهد شد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اعضای کنگره آمریکا به طور فراجناحی به دنبال واکنش سریع به حملات ایران به اسرائیل هستند

مجلس نمایندگان آمریکا «از نهر تا بحر» را به عنوان شعار «یهودستیزانه» محکوم کرد

آزمون بر سر راه بایدن در خطرناک‌ترین لحظه؛ آیا خاورمیانه درگیر جنگی تمام‌عیار می‌شود؟