قهرمانی باشگاه های جهان برای بارسلون و پیروزی تاریخی رئال در لالیگا

قهرمانی باشگاه های جهان برای بارسلون و پیروزی تاریخی رئال در لالیگا
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

رئال مادرید در شانزدهمین هفته از رقابت های لالیگا یک نتیجه تاریخی را رقم زد. از پنجاه و پنج سال پیش تاکنون هیچ تیمی در لیگ یک اسپانیا ده گل در یک

آگهی

رئال مادرید در شانزدهمین هفته از رقابت های لالیگا یک نتیجه تاریخی را رقم زد. از پنجاه و پنج سال پیش تاکنون هیچ تیمی در لیگ یک اسپانیا ده گل در یک بازی به ثمر نرسانده بود. رئال در حالی موفق شد رایو وایکانو را گلباران کند و نتیجه ای تاریخی را در لالیگا رقم بزند که تیم میهمان در اوایل بازی دو بازیکن خود را به دلیل اخراج از دست داد و نه نفره در مقابل حملات کشنده کهشکشانی ها به دفاع پرداخت. رئال بدین ترتیب با چهار گل بیل، سه گل بنزما، دو گل رونالدو و تک گل دانیلو در مجموع با نتیجه ده بر دو رایو را له کرد و با یک بازی بیشتر در رده سوم و دو امتیازی بارسا قرار گرفت.

اما در ایتالیا اینتر، صدر نشین رقابت های سری آ که رقابت نزدیکی با تیم دوم و سوم جدول دارد، در سن سیرو آخرین بازی خود را واگذار کرد. اینترمیلان در دیدار خانگی مقابل لاتسیو با یک باخت غافلگیر کننده روبرو شد. شاگردان مانچینی که قصد داشتند با یک برد دیگر فاصله امتیازهای خود را با تعقیب کنندگان بیشتر کنند در پایان یک دیدار جنجالی که دو اخراج را به همراه داشت نتیجه را دو به یک به حریف سختکوش خود واگذار کردند. آنتونیو کاندرِوا هر دو گل لاتسیو را وارد دروازه اینتر کرد که یکی از آنها از روی نقطه پنالتی بدست آمد. تک گل اینتر را هم در این بازی مائورو ایکاردی به ثمر رساند.

بهترین ها و بدترین ها

این هفته سه تیم جزو خوشحالترین ها در جشن های کریسمی هستند و یک نفر هم از دریافت کادوی کریسمس محروم شده است.

بارسلون نخستین تیمی است که در فهرست بهترین ها قرار می گیرد. آبی ناری پوشان روز یکشنبه با شکست ریور پلاته در فینال جام باشگاه های جهان برای سومین بار قهرمان این مسابقات شدند. شاگردان لوئیس انریکه با این جام به پنجمین قهرمانی خود در سال ۲۰۱۵ دست یافتند.

لستر سیتی دومین تیم فهرست بهترین ها است. شاگردان کلودیو رانیه ری در حالی که در هفته هفدهم لیگ جزیره میهمان تیم اورتون بودند، موفق شدند سه بر دو میزبان خود را شکست دهند تا هم جایگاه خود را در صدر جدول مستحکم کنند و هم با خیال راحت به استقبال جشن های کریسمس بروند. سال گذشته آنها در حالی به تعطیلات کریسمس رفتند که با ده امتیاز در پایین جدول بودند.

پاری سن ژرمن هم سومین تیم فهرست بهترین های هفته است. صدر نشین لیگ یک فرانسه در هفته نوزدهم سه بر صفر میزبان خود کائن را شکست داد تا در نیم فصل اول با مجموع پنجاه و یک امتیاز و نوزده امتیاز بیشتر از تیم دوم به رکوردی جدید دست یابد. لیون در نیم فصل ۲۰۰۶ ـ ۲۰۰۷ توانسته بود پنجاه امتیازی شود.

و اما خوزه مورینیو که روز پنجشنبه به دلیل کسب نتایج ضعیف از تیم چلسی کنار گذاشته شد در فهرست بدترین های هفته قرار می گیرد. آبی های لندنی در نخستین مسابقه خود بدون حضور آقای خاص بر روی نیمکت، برابر ساندرلند به پیروزی سه بر یک دست یافتند.

در مسیر یورو ۲۰۱۶؛ نگاهی به گذشته

پس از بررسی جام ملتهای اروپا در سال ۱۹۸۰ که با قهرمانی آلمان غربی همراه بود این هفته به چهار سال بعد سفر می کنیم، زمانی که فرانسه برای دومین بار پس از ۲۴ سال پا به مرحله نهایی این مسابقات گذاشت.

در سال ۱۹۸۴ هشت تیم از جمله فرانسه میزبان مسابقات، به مرحله نهایی جام ملتهای اروپا راه یافتند. خروس های فرانسوی که میشل پلاتینی را به عنوان کاپیتان در جمع خود داشتند در خانه به فینال راه یافتند و برای دیدار پایانی در پارک دو پرنس مقابل تیم اسپانیا قرار گرفتند. پلاتینی، بازی ساز و طراح حملات تیم ملی فرانسه که در آن زمان در تیم یوونتوس ایتالیا توپ می زد، توانست نخستین گل را وارد دروازه اسپانیا کند و پس از او برونو بلون مهاجم تیم ملی فرانسه با به ثمر رساندن دومین گل شکست دو بر صفر اسپانیا در دیدار پایانی را رقم زد. بدین ترتیب آبی پوشان فرانسوی نخستین عنوان بزرگ قهرمانی خود را در رقابت های بین المللی تجربه کردند. پلاتینی با نه گل بهترین گلزن این دوره از مسابقات شناخته شد.

پیش بینی نتایج

پایان هفته آینده به جز لیگ جزیره بقیه لیگ های اروپایی در تعطیلات نیم فصل به سر می برند. پیش بینی ما از نتایج مسابقه سه تیم رده بالای جدول اینگونه است:

لیورپول ۱ لستر سیتی ۳

منچستر سیتی ۲ ساندرلند ۰

ساتهمتون ۱ آرسنال ۲

شما هم می توانید پیش بینی ها و نظرات خود را از طریق هشتگ #TheCornerScores برای ما ارسال کنید.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

وثیقه یک میلیون یورویی برای دنی آلوز؛ ستاره سابق بارسلونا از زندان خارج می‌شود

پانصد روزمانده به المپیک پاریس همچنان ورزشکاران روس و بلاروس بلاتکلیفند

کشتی ازبکی «کورَش» در پاریس؛ ورزشکار زن آلمانی غوغا کرد