روحانی: دولت به شدت با تخلف در انتخابات برخورد می‌کند

روحانی: دولت به شدت با تخلف در انتخابات برخورد می‌کند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

حسن روحانی، رئیس‌جمهوری ایران، امروز دوشنبه در آغاز سومین روز نام‌نویسی داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت که دولت وی به شدت با هرگونه تخلف در انتخابات برخورد خواهد کرد.

آقای روحانی گفت: کشور ما کشور قانون است و شورای نگهبان بی‌تردید بر مبنای قانون عمل می‌کند و دولت، وزارت کشور، فرمانداران و استانداران نیز بر مبنای قانون عمل می‌کنند و اگر خدای نکرده در گوشه‌ای از اجرا تخلف باشد، این دولت با شدت برخورد خواهد کرد.

وی با دعوت از نخبگان برای کاندیدا شدن در این انتخابات گفت: همه آنهایی که خود را برای خدمت به مردم صالح می‌دانند، چه در مجلس شورا و چه در مجلس خبرگان باید به صحنه بیایند و نام نویسی کنند و از دغدغه‌ها نهراسند.

مقام های دولت و حکومت در ایران بر سر جایگاه و نقش شورای نگهبان در انتخابات اختلاف نظر دارند. شورای نگهبان وظیفه تایید صلاحیت نامزدهای انتخابات را برعهده دارد که برخی این شورا را به جانبداری متهم می‌کنند. پیشتر حسن روحانی گفته بود که شورای نگهبان ناظر است نه مجری و چشم نمی‌تواند کار دست را بکند، اما سخنان رییس دولت ایران با واکنش گسترده محافظه‌کاران در مخالفت با وی روبرو شد.

تاکید روحانی بر حضور بانوان در انتخابات

رئیس دولت یازدهم در ادامه سخنان امروز خود ایران را کشور قانون دانست و گفت: ما نخستین کشور منطقه هستیم که مسیر مدیریت را در مسیر آرای مردم قرار دادیم.

روحانی که خود نیز امروز در انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری نام‌نویسی کرد بر حضور بانوان در انتخابات تاکید کرد و گفت این موضوع برای افکار عمومی جهان نیز بسیار مهم است.

وی گفت: در انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی هر کدام از بانوان که خود را صالح می‌دانند باید برای ثبت نام حضور یابند. برای ما فرقی نمی‌کند که نماینده آقا یا خانم باشد.

انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری، هفتم اسفند امسال همزمان با انتخابات مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود. در همین راستا امروز ستاد انتخابات کشور گفت که تاکنون بیش از دو هزار نفر برای انتخابات مجلس شورا و خبرگان ثبت‌نام کرده‌اند که ۱۰۵ نفر از آنها زنان هستند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آغاز ثبت نام از نامزدهای شرکت در انتخابات مجلس خبرگان رهبری

محققان در آلمان: رانش شدید زمین در روستای حسین‌آباد ایران نتیجه ساختن یک سد بود

نقش کلیدی فلات ایران در مهاجرت انسان؛ حلقه گمشده تاریخ پیدا شد