آموزگاران آلمانی: می توان از کتاب "نبرد من" برای مبارزه با افراطی گرایی استفاده کرد

آموزگاران آلمانی: می توان از کتاب "نبرد من" برای مبارزه با افراطی گرایی استفاده کرد
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

در آستانه انتشار کتاب “نبرد من” هیلتر در آلمان سازمان آموزگاران این کشور اعلام کرد که آماده است از این کتاب برای آموزش نوجوانان و مبارزه با افراطی

آگهی

در آستانه انتشار کتاب “نبرد من” هیلتر در آلمان سازمان آموزگاران این کشور اعلام کرد که آماده است از این کتاب برای آموزش نوجوانان و مبارزه با افراطی گرایی استفاده کند.

این برای نخستین بار پس از جنگ جهانی دوم است که نبرد من در آلمان منتشر می شود. قرار است این کتاب با حاشیه نویسی و توضیحات روشنفکران آلمانی در اختیار عموم قرار بگیرد.

یک هنرمند آلمانی در واکنش به انتشار این کتاب می گوید: «من کاملا قانع شده ام که خواندن “نبرد من” کسی را به مسیر غلط نمی کشاند. اتفاقا برعکس، اگر کسی در مسیر اشتباه باشد، محتویات این کتاب او را از این ایدئولوژی زده می کند.»

در مقابل عده ای دیگر انتشار مجدد “نبرد من” را تاسف برانگیز می دانند. یکی از کسانی که نزدیکانش را در جریان جنایات آشویتس از دست داده می گوید: «فکر می کنم که این کار بسیار بسیار بد است. واقعا هیچ کلمه دیگری برای توصیف آن ندارم. هیچ وقت حتی به ذهنم هم خطور نمی کرد که روزی چنین اتفاقی بیفتد.»

همزمان مقامات قضایی آلمان یک جوان بیست و هفت ساله را که شعاری از نازی ها با تصویری از آشویتس بر روی بدنش تتو کرده بود به شش ماه حبس تعلیقی محکوم کردند. عکس تتوی این فرد هنگام حضور در استخر گرفته و تحویل مقامات قضایی داده شده بود. بر اساس قوانین آلمان استفاده از علایم نازی در اماکن عمومی جرم است و مرتکب به حداکثر ده ماه زندان محکوم خواهد شد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آلمان دو فرد مظنون به جاسوسی برای روسیه را بازداشت کرد

شیرین‌کاری مستخدم موزه چگونه سر از گالری آلمان در آورد؟

در آلمان تغییر هویت و تغییر جنسیت آسان شد؛ نگرانی محافظه‌کاران از عواقب تصویب قانون جدید