صدا و سیما: مصاحبه با ظریف هماهنگ نشده بود

صدا و سیما: مصاحبه با ظریف هماهنگ نشده بود
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

صدا و سیمای ایران سه شنبه شب و به دنبال واکنش های گسترده شبکه های اجتماعی نسبت به عدم پخش مصاحبه با محمدجواد ظریف، با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد مصاحبه عادل فردوسی‌پور، مجری برنامه ورزشی نود با وزیر خارجه بدون هماهنگی با مسئولان شبکه سه صورت گرفته است و به همین دلیل پخش نشد.

این سازمان در ادامه بیانیه خود نوشته است که هيچ‌گونه درخواستی از سوی شبكه سه سيما برای انجام مصاحبه با آقای ظریف ارسال نشده است.

قرار بود مصاحبه با محمد جواد ظریف، به مناسبت شب یلدا در برنامه نود پخش شود، اما دوشنبه شب عادل فردوسی پور مجری این برنامه اعلام کرد که مسئولان سازمان صدا و سیما با پخش آن مخالفت کرده‌اند. آقای فردوسی پور بدین مناسبت از مردم و آقای ظریف عذر خواهی کرد.

در همین حال برخی رسانه های داخلی ایران به دنبال پخش نشدن این مصاحبه نوشتند که آقای ظریف پیامکی با این مضمون برای آقای فردوسی‌پور فرستاده است: «شنیدم فشار آوردند، از طرف من هیچ نگران نباشید، پخش نشدن مصاحبه اصلا برای من مهم نیست. بی جهت درگیر نشوید.»

عدم پخش مصاحبه وزیر خارجه در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی با واکنش های گسترده کاربران روبرو شد و بسیاری از رسانه ها نیز با عناوینی همچون «رسانه ملی تحت تاثیر تفکرات جناحی»، «مدیران تلویزیون نگذاشتند مصاحبه پخش شود» و «دستور از بالا برای پخش‌نشدن مصاحبه ظریف و عذرخواهی فردوسی‌پور» به این قضیه واکنش نشان دادند.

همچنین به دنبال پخش نشدن این مصاحبه، جابر انصاری، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در گفتگو با خبرگزاری ایرنا با انتقاد از این اقدام تلویزیون ایران گفت: «صدا و سیما بخاطر این برخورد غیر مسئولانه باید پاسخگوی افکار عمومی ملت ایران باشد و به سوالات و ابهامات موجود در این زمینه پاسخ دهد.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

رهبران کشورهای عضو اتحادیه اروپا بر سر وضع تحریم‌های جدید علیه ایران به توافق رسیدند

پایگاه‌های نظامی در دل کوه تا پالایشگاه‌ها؛ اسرائیل کدام هدف را برای ضربه به ایران انتخاب می‌کند؟

ادعای مقام ایرانی: سفیر سوئیس در شب حمله به اسرائیل به‌جای وزارت خارجه به سپاه احضار شد