نگاهی به بحران مهاجران و پناهجویان اروپا در آستانه سال جدید میلادی

نگاهی به بحران مهاجران و پناهجویان اروپا در آستانه سال جدید میلادی
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

نجات بیش از ۳۷۰ نفر در آب های ایتالیا، ریختن بیش از ۴۰۰ پناهجو به بزرگراهی در فرانسه و غرق شدن دو مهاجر آفریقایی در راه اسپانیا، از ادامه یافتن بحران مهاجران و پناهجویان در اروپا حکایت دارد.

آگهی

روز جمعه گارد ساحلی ایتالیا اعلام کرد که ۳۷۱ مهاجر آفریقایی را در آستانه سال نوی میلادی از آب های بندر جنوبی رجیو کالابره نجات داده است.

این مهاجران که (۳۱۲ مرد و ۵۹ زن) از کشورهای چون نیجریه، ساحل عاج و سنگال راهى اروپا شده بودند. هیچ کودکی در میان ایشان نبوده است. این افراد طی روزهای اخیر و در جریان عملیات تجسس در نزدیکی تنگه سیسیل پیدا شده اند.

در فرانسه هم بیش از چهارصد پناهجو به قصد گذر از کانال مانش و ورود به بریتانیا به بزرگراه آـ۱۶ ریختند و موجب مسدود شدن این شاه راه شمالی فرانسه شدند. آنها که قصد ورود به یوروتونل را کرده بودند با دخالت پلیس به جنگل «لاند»، محل برپایی اردوگاه ۴۵۰۰ نفره پناهجویان رانده شدند.

در این روز همچنین صدها پناهجوی آفریقایی پس از گذر از نرده های مرزی مراکش تلاش کردند تا با شناکردن خود را به سواحل سِئوتا در جنوب اسپانیا برسانند. طبق اعلام صلیب سرخ اسپانیا، ۱۸۵ تن از مهاجران موفق شدند تا به سئوتا برسند. دو نفر نیز غرق شدند و ۱۲ نفر تحت مراقبت های پزشکی قرار دارند. مقامات مراکش هم ۱۰۴ مهاجر را بازداشت كردند.

در سالی که گذشت نیز ۱۵ مهاجر که در تلاشی مشابه برای رسیدن به اسپانیا به آب زده بودند، جان خود را از دست دادند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

جنجال در ایتالیا بر سر تعطیلی یک مدرسه برای عید فطر

سالی یک میلیون یورو در حوض ترِوی رم؛ سکه‌هایی که گردشگران در آب‌نماها می‌ریزند کجا می‌رود؟

شکاف بین راست‌های افراطی برای انتخابات اروپا؛ اختلاف‌ها بر سر چیست؟