ترک های بومی اوکراین از جنگ به ترکیه پناه بردند

ترک های بومی اوکراین از جنگ به ترکیه پناه بردند
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

در پی ادامه خشونت ها در اوکراین، دهها تن از ترک های بومی، این کشور را به مقصد ترکیه ترک کردند. خروج این افراد که تعدادشان ۳۶۰ نفر بود به ابتکار دولت

آگهی

در پی ادامه خشونت ها در اوکراین، دهها تن از ترک های بومی، این کشور را به مقصد ترکیه ترک کردند. خروج این افراد که تعدادشان ۳۶۰ نفر بود به ابتکار دولت ترکیه انجام شد.

اقلیت ترک های اوکراین که به ترک های مسختی شهرت دارند پس از جنگ جهانی دوم توسط استالین از آسیای مرکزی به اوکراین کوچ داده شدند و از آن زمان در این منطقه اقامت کردند، اما تشدید درگیری ها در شرق این کشور جان آنها را نیز به خطر انداخته است.

یکی از این افراد می گوید: «روزها و هفته ها در زیرزمین خانه پنهان بودیم، گشنه و بیمار و نگران از انچه روی می دهد. برخی دچار فشار خون بودند و حتی حمله قلبی داشتیم، هر اتفاقی افتاد، اما هنوز زنده ایم. مرسی اوکراین!»

یکی دیگر از ترک های اوکراین اما نظر دیگری دارد. او می گوید: «همه چیز خوب بود، روابطمان با همسایه ها و مردم خیلی خوب بود. ترک اینجا سخت است.»

این افراد هنگام ورود به فرودگاه ارزنجان ترکیه مورد استقبال معاون رییس جمهوری و مقامات دولت این کشور قرار گرفتند. دولت ترکیه ۳۰ ساختمان برای اسکان آنها اختصاص داده است.

به گفته سفیر ترکیه در اوکراین، در جریان خشونت ها در شرق این کشور خانه حدود سه هزار ترک مسختی تخریب شده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پس از روس‌ها و اوکراینی‌ها؛ ایرانیان سال گذشته میلادی بیشترین مجوز اقامت در ترکیه را دریافت کردند

اردوغان در دیدار با زلنسکی: اوکراین شایستگی عضویت در ناتو را دارد

بلندپروازی هواپیمایی ترکیه؛ غذا با ستارهٔ میشلن، و تربیت خلبان برای دنیا