هوای تهران همچنان در شرایط ناسالم: آلودگی‌ هوا در کوتاه مدت راه حلی ندارد

هوای تهران همچنان در شرایط ناسالم: آلودگی‌ هوا در کوتاه مدت راه حلی ندارد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

یک مقام سازمان محیط زیست می گوید هوای تهران تا دو روز آینده برای گروه‌ های حساس در شرایط ناسالم قرار دارد.

محمد رستگاری، معاون محیط زیست استان تهران به خبرگزاری ایرنا گفته است که پیش‌بینی می‌شود به دلیل پایداری هوا، وضعیت هوای ناسالم تا روز یکشنبه هم ادامه داشته باشد.

او از شهروندان تهرانی خواسته است از تردد غیر ضروری در سطح شهر خودداری کنند.

Iran-Tehran-Air-Pollution2
رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران می گوید مسئولان دغدغه آلودگی هوا ندارند.

وزیر بهداشت: برخی از وضع هوا استفاده ابزاری می کنند

در همین حال وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران با بیان اینکه برخی از وضع هوا استفاده ابزاری می کنند از مسئولان خواست از اعلام آمارهای نادرست از مرگ در آلودگی هوا بپرهیزند.

حسن هاشمی گفت: برخی افراد در روزهای گذشته آمارهایی از مرگ ناشی از آلودگی هوا اعلام کرده اند که درست نیست. به نظر من تنها آماری که مسئولان بهشت زهرا می دهند قابل استناد است.

وی ادامه داد: من از مسئولان بهشت زهرا پرسیدم و آنان گزارش دادند که میزان مرگ در تهران در تمام سال ثابت و حدود روزانه ١٤٠ تا ١٥٠ نفر است، اما در زمستان به حدود ٢٠٠ نفر می رسد و امسال نیز این آمار تفاوتی با سال گذشته ندارد.

hashemi-behdasht
حسن هاشمی، وزیر بهداشت ایران از مسئولان خواست از اعلام آمارهای نادرست از مرگ در آلودگی هوا بپرهیزند.

وزیر بهداشت گفت: در روزهای آلوده هوا میزان پذیرش در اورژانس های بیمارستان نیز افزایش چندانی نداشته است، البته شاید علت آن این باشد که ظرفیت این مراکز همواره پر است و برخی از آسیب دیدگان آلودگی هوا به بخش خصوصی مراجعه می کنند.

هاشمی افزود: مسلم است که در هوای آلوده حملات آسم و بیماریهای تنفسی افزایش می یابد اما آمار باید از طریق مجاری معتبر و پس از قطعی شدن اعلام شود.

وی افزود: در خصوص آلودگی هوا، حسن روحانی، رئیس جمهور ایران دستوری داده که هر زمان نیاز باشد، استانداری تهران با نظر وزارت بهداشت و سازمان محیط زیست در خصوص تعطیلی مدارس تصمیم بگیرد و مراقبت از سلامت مردم را در اولویت قرار دهد.

ابتکار: جبران غفلت‌های گذشته درباره آلودگی‌هوا در کوتاه مدت میسر نیست

معصومه ابتکار، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ایران نیز در جلسه کارگروه ملی مقابله با آلودگی هوا ضمن اشاره به اهمیت لایحه هوای پاک برای محیط زیست کشور و تاثیر تصویب آن در فعالیت‌ها و برنامه‌ریزی‌های مربوط به این حوزه، از آغاز به کار سیستم یکپارچه معاینه فنی، از ٢٩ دی ماه خبر داد.

خانم ابتکار در این جلسه گفت: بی‌شک به رغم تمام تلاش‌های صورت‌ گرفته در دولت یازدهم برای مقابله با مسئله آلودگی هوا، جبران تمام عقب ماندگی‌ها و غفلت‌های صورت‌ گرفته طی سال‌های گذشته در مدت زمان کوتاه میسر نیست.

Iran-ebtekar2
معصومه ابتکار، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ایران، از آغاز به کار سیستم یکپارچه معاینه فنی، از ٢٩ دی ماه خبر داد.

در همین حال محمد حقانی، رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران می گوید مسئولان دغدغه آلودگی هوا ندارند زیرا همه چیز در اختیارشان بود اما هیچ سیاستی در حوزه زیست محیطی در نظر نگرفتند.

وی با بیان اینکه این آلودگی حاصل عدم برنامه ریزی و عدم مدیریت در سال‌های گذشته است در عین حال گفت: تمام مواردی که باعث ارتقای کیفیت شهر و شهروندان می‌شود هم‌ اکنون به فراموشی سپرده شده است.

آگهی

هوای تهران در چند هفته گذشته در وضعیت ناسالم قرار داشته است. در پی این آلودگی هوا در هفته گذشته، مدارس و بخشی از فعالیت‌های عمرانی و تولیدی در برخی شهرها تعطیل شدند و سازمان محیط زیست ایران در واکنشی از اصلاح آیین نامه‌هایش در ارتباط با آلودگی هوا خبر داد.

همچنین با ادامه شدت آلودگی هوا در تهران، کمیته اضطراری آلودگی هوا عصر روز شنبه پنجم دی ماه در استانداری تهران نشست فوق‌العاده برگزار خواهد کرد. این کمیته طی هفته گذشته نیز دو بار تشکیل جلسه داد و طرح تعطیلی مدارس تهران و لغو صدور مجوز موقت تردد در محدوده زوج و فرد را ارائه کرد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

افزایش شیفت کاری بهشت زهرا همزمان با آلودگی هوا

کشته شدن ۹ نفر در یک تصادف؛ مرگبارترین حادثه رانندگی نوروزی ایران رخ داد

محققان در آلمان: رانش شدید زمین در روستای حسین‌آباد ایران نتیجه ساختن یک سد بود