رهبر جیش الاسلام و چندین تن از سران مخالفان سوریه کشته شدند

رهبر جیش الاسلام و چندین تن از سران مخالفان سوریه کشته شدند
Copyright 
نگارش از مسعود سالاری
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

زهران علوش، فرمانده یکی از مهم ترین گروه های شورشی مخالف دولت بشار اسد روز جمعه کشته شد. او رهبر گروه شبه نظامی «جیش الاسلام» در سوریه بود. جیش

آگهی

زهران علوش، فرمانده یکی از مهم ترین گروه های شورشی مخالف دولت بشار اسد روز جمعه کشته شد. او رهبر گروه شبه نظامی «جیش الاسلام» در سوریه بود. جیش الاسلام، مجموعه ای از گروه های سلفی مسلح مخالف دولت سوریه است که پس از عقب راندن داعش، کنترل مزارع «غوطه» واقع در حومه دمشق را در دست دارند. زهران علوش خواهان «پاکسازی» دمشق از شیعیان و علویان شده بود.

رهبر جیش الاسلام به همراه سخنگو و یک عضو دیگر این گروه، و نیز چندین نفر دیگر از جمله رهبران گردان فیلق الرحمان و گروه احرار الشام، در شهرک اوتایا واقع در مرج السلطان در حوالی دمشق کشته شدند.

در حالی که گروه های مخالف بشار اسد گفته بودند سرکرده جیش الاسلام در حملات هوایی روسیه کشته شده، اما دولت دمشق اعلام کرد ارتش سوریه این افراد را کشته است.

حمله ارتش سوریه به محل نشست سران گروه های مخالف و در زمان تجمع آنها در یک مکان واحد انجام شد. گفته می شود این نشست با هدف متحد کردن نیروهای مخالف سوری در پی شکست های اخیر آنها و با هدایت عربستان سعودی برگزار شده بود.

مرگ زهران علوش احتمالا به از هم گسیختگی تشکیلات جیش الاسلام مستقر در منطقه غوطه خواهد انجامید.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کشته شدن فرمانده ارشد سپاه در حمله هوایی به ساختمانی در کنار سفارت ایران در دمشق

انفجار مرگبار در منطقه تحت کنترل طرفداران ترکیه؛ خودروی بمب‌گذاری شده در بازاری در شمال سوریه ترکید

حمله هوایی شبانه به شرق سوریه؛ بهروز واحدی از اعضای سپاه پاسداران ایران کشته شد