توافق ژاپن و کره جنوبی درباره موضوع «زنان راحتی»

توافق ژاپن و کره جنوبی درباره موضوع «زنان راحتی»
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

ژاپن و کره جنوبی درباره موضوع «زنان راحتی» یعنی زنانی که در زمان جنگ جهانی دوم از سوی ارتش ژاپن به عنوان بردگان جنسی به کار گرفته شده بودند به یک

آگهی

ژاپن و کره جنوبی درباره موضوع «زنان راحتی» یعنی زنانی که در زمان جنگ جهانی دوم از سوی ارتش ژاپن به عنوان بردگان جنسی به کار گرفته شده بودند به یک توافق تاریخی دست یافتند.

این توافق نخستین گام برای حل این موضوع از سال ۱۹۶۵میلادی تاکنون به شمار می رود و هر دو طرف بر سرعت بخشیدن به مذاکرات تاکید کردند.

بر اساس این توافق، ژاپن یک میلیارد «ین» به صندوق سرمایه گذاری و رسیدگی به “زنان راحتی” پرداخت می کند. پرداخت غرامت با عذرخواهی رسمی شینزوآبه، نخست وزیر ژاپن و پذیرش “مسئولیت کامل” این موضوع همراه است.

کره جنوبی همچنین اعلام کرده، در صورتی که ژاپن به تمام وعده های خود به طور کامل عمل کند این موضوع برای همیشه و به صورت «برگشت ناپذیر» مورد حل و فصل قرار خواهد گرفت. کره جنوبی همچنین نسبت به حذف عنوان «زنان راحتی» اقدام خواهد کرد.

دو طرف توافق کرده اند که نسبت به انتقاد از یکدیگر درباره این موضوع در مجامع بین المللی نیز خودداری کنند.

این توافق در پی سفر وزیر خارجه ژاپن به سئول، پایتخت کره جنوبی حاصل شد.

فومیو کیشیدا، پس از این توافق گفت: «شینزو آبه نخست وزیر نیز عذرخواهی خالصانه خود را به تمامی زنانی که به ناچار این فشار و سختی را تجربه کرده اند ابراز داشته است. به تمامی آنهایی که این صدمه روحی و جسمی علاج ناپذیر را به عنوان “زنان راحتی” تحمل کرده اند.»

برآوردها حاکی از آنست که در طول جنگ جهانی دوم، حدود ۲۰۰ هزار زن کره ای تحت عنوان «زنان راحتی» در ارتش ژاپن به کار گرفته شدند که مجبور به داشتن رابطه جنسی با سربازان بوده اند. در حال حاضر تنها ۴۶ تن از این زنان در کره جنوبی زنده هستند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

انتقاد شدید رئیس جمهوری کره جنوبی از ژاپن در موضوع «زنان آسایشگر»

آمریکا، ژاپن و کره جنوبی نخستین رزمایش هوایی سه جانبه خود را برگزار کردند

کاوشگر ژاپنی ماه توانست از دومین شب قمری نیز جان سالم به در برد