تخلیه شهر الزبدانیِ سوریه از شورشیان با نظارت سازمان ملل

تخلیه شهر الزبدانیِ سوریه از شورشیان با نظارت سازمان ملل
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

دولت سوریه و شورشیان شهر الزبدانی در مرز سوریه با لبنان روز دوشنبه توافق کردند که دست کم ۱۳۰ نفر از شورشیان زخمی و خانواده هایشان با میانجیگری سازمان

آگهی

دولت سوریه و شورشیان شهر الزبدانی در مرز سوریه با لبنان روز دوشنبه توافق کردند که دست کم ۱۳۰ نفر از شورشیان زخمی و خانواده هایشان با میانجیگری سازمان ملل متحد از این شهر خارج و به لبنان منتقل شوند تا از آنجا به ترکیه بروند.

همزمان و براساس همین توافق٬ ۳۵۰ نفر از نظامیان شیعه طرفدار دولت سوریه که در شهر فوآ در شمال غربی استان ادلب در محاصره بودند توانستند با تخلیه این شهر وارد ترکیه شوند تا بعد از آن به بیروت منتقل شوند.

کاروانی متشکل از ۳۰ دستگاه آمبولانس از صلیب سرخ لبنان برای تخلیه شورشیان مجروح و خانواده هایشان وارد شهر الزبدانی سوریه شده اند.

گفته می شود بیشتر شورشیانی که بر اساس این توافق به لبنان و سپس ترکیه منتقل می شوند از جنگنجویان گروه موسوم به «احرار شام» هستند. بر اساس این توافق شورشیان، مجروح بعد از درمان در ترکیه می توانند به نواحی تحت تصرف شورشیان باز گردند.

بیشتر بخش های شهر الزبدانی در حملات ارتش سوریه و متحدانش از جمله گروههای شبه نظامی شیعه حزب الله لبنان در ماه ژوییه ویران شده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

حمله هوایی شبانه به شرق سوریه؛ بهروز واحدی از اعضای سپاه پاسداران ایران کشته شد

تظاهرات مخالفان اسد در سیزدهمین سالگرد قیام؛ چهار کشور غربی: جنگ در سوریه تمام نشده است

دیده‌بان حقوق بشر سوریه: یک نظامی ایرانی در حمله هوایی اسرائیل به سوریه کشته شد