ماریانو راخوی وعده دولتی با طیف های گسترده را داد

ماریانو راخوی وعده دولتی با طیف های گسترده را داد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

حزب حاکم محافظه کار ماریانو راخوی که در انتخابات سراسری اسپانیا ۱۲۳ کرسی پارلمان این کشور را بدست آورد، برای تشکیل دولت نیازمند ائتلاف است. او روز سه

آگهی

حزب حاکم محافظه کار ماریانو راخوی که در انتخابات سراسری اسپانیا ۱۲۳ کرسی پارلمان این کشور را بدست آورد، برای تشکیل دولت نیازمند ائتلاف است. او روز سه شنبه بدون نام بردن از حزبی خاص، از توافق برای ائتلافی گسترده سخن گفت.

آقای راخوی در کنفرانسی مطبوعاتی گفت: «دولتی با طیفهای گسترده و هم سو بر سر مسائل اساسی در حال جلب اعتماد است. این یک چیز انکار نشدنی است. ایجاد اعتماد اینجا و در خارج از کشور برای جلب سرمایه گذاران و بازار در حال شکل گیری است. اعتماد سازی میان مردم اسپانیا خواهد بود، زیرا دولت آتی اکثریت مردم را در بر می گیرد. بنابراین اصلاحات مورد نیاز از سوی کسی بر کسی تحمیل نخواهد شد.»

در همین حال پدرو سانچز، رهبر حزب سوسیالیست اعلام کرده اگر حزب مردم نتواند برای تشکیل دولت با دیگر احزاب گفتگو و تبادل نظر کند، این حزب برای تشکیل دولت جایگزین تلاش خواهد کرد.

از سوی دیگر، پابلو ایگلسیاس رهبر حزب چپگرای پودموس، روز دوشنبه پس از دیدار با ماریانو راخوی گفته بود حزب متبوعش حاضر نیست در ائتلافی به رهبری «حزب مردم» شرکت کند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

چرا اسپانیا در برابر ظهور راست افراطی در اتحادیه اروپا سر خم نکرد؟

نگاهی به چهار نامزد اصلی و عملکرد آنها در آستانه انتخابات پیش‌روی اسپانیا

۷ روز تا انتخابات اسپانیا؛ نظرسنجی‌ها از سقوط چپ‌ها و تشکیل دولت راست‌گرا حکایت دارد