انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی آفریقای مرکزی برگزار شد

انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی آفریقای مرکزی برگزار شد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

انتخابات ریاست جمهوری آفریقای مرکزی روز چهارشنبه در شهرهای این کشور برگزار شد. هزاران نفر از اتباع این کشور که به کشورهای همسایه پناه برده اند نیز با

آگهی

انتخابات ریاست جمهوری آفریقای مرکزی روز چهارشنبه در شهرهای این کشور برگزار شد. هزاران نفر از اتباع این کشور که به کشورهای همسایه پناه برده اند نیز با حضور در حوزه های رای گیری در اردوگاههای پناهجویان رای خود را به صندوق ها انداختند.

رای گیری در این اردوگاههای مهاجران از جمله اردوگاه گاروآ بولای در کامرون یکروز زودتر از انتخابات در جمهوری آفریقای مرکزی آغاز شده است.

آنیست جرج دولوگله و مارتین زیگله از نامزدهای ریاست جمهوری این کشور هستند که هر دوی نها پیش از این نخست وزیر جمهوری آفریقای مرکزی نیز بوده اند.

نمایندگان پارلمان جدید جمهوری آفریقای مرکزی نیز در جریان این انتخابات مشخص خواهند شد. این انتخابات با حضور پرشمار نیروهای حفاظ صلح سازمان ملل برای تامین امنیت حوزه های رای گیری همراه بود و با وجود تاخیر در گشایش حوزه های رای گیری، کمیسیون انتخابات این کشور می گوید این انتخابات در فضای امن و بدور از هرگونه تنش و خشونت برگزار شده است.

این انتخابات یک اتفاق مهم در جمهوری آفریقای مرکزی محسوب می شود و همگان امیدوارند پس از سه سال به خروج این کشور از بحران کمک کند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

جمهوری آفریقای مرکزی؛ آیا برگزاری انتخابات به خشونتها پایان می دهد؟

حذف سهمیه اقلیت‌ها در انتخابات پارلمانی اقلیم کردستان عراق؛ ترکمان‌ها با فهرست مشترک شرکت می‌کنند

قالیباف و یارانش بازنده‌های اصلی در نتایج اولیه انتخابات مجلس؛ انتخابات تهران به دور دوم می‌رسد؟