شورای نگهبان و مسئله الکترونیکی شدن انتخابات

شورای نگهبان و مسئله الکترونیکی شدن انتخابات
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

شورای نگهبان قانونی اساسی ایران روز چهارشنبه ۹ دیماه، طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی که در آن الکترونیکی شدن انتخابات تصویب شده بود را مورد ایراد قرار داد.

در جریان تصویب این طرح در مجلس بعضی نمایندگان محافظه کار الکترونیکی شدن انتخابات مجلس را باعث کاهش نظارت و کنترل شورای نگهبان دانشتند که می تواند راه را برای دست درازی دولت ها در انتخابات باز کند.

نجات الله ابراهیمیان سخنگوی شورای نگهبان در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، همچنین به طرح اصلاح قانون احزاب اشاره کرده و گفته که شورای نگهبان آن را مغایر شرع و قانون اساسی دانسته است.

در ماه های مشرف به انتخابات همزمان مجلس شورا و مجلس خبرگان که ۷ اسفندماه امسال برگزار می شود، برخی تشکل ها و احزاب اصلاح طلب از وزارت کشور مجوز تاسیس دریافت کردند که جناح تند روی جمهوری اسلامی و اعضای شورای نگهبان از آن انتقاد کرده اند.

با وجود آنکه حسن روحانی پس از پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری از ضرورت تشکیل احزاب سیاسی سخن گفت و تاکید کرد که «ما متاسفانه در کشور حزب و جناح سیاسی به معنای واقعی کلمه نداریم و بحث هایی که مطرح است، بحث های قبیله ای است» و وزیر کشور نیز جلساتی با برخی رهبران تشکل های سیاسی برگزار کرد، اما در عمل گامی جدی در این زمینه برداشته نشد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

محققان در آلمان: رانش شدید زمین در روستای حسین‌آباد ایران نتیجه ساختن یک سد بود

نقش کلیدی فلات ایران در مهاجرت انسان؛ حلقه گمشده تاریخ پیدا شد

مسیح علی‌نژاد در گفتگو با یورونیوز: ایران بدون جمهوری اسلامی به نفع بقیه جهان خواهد بود