پلیس روسیه در تعقیب عاملان حمله به گردشگران در جمهوری داغستان

پلیس روسیه در تعقیب عاملان حمله به گردشگران در جمهوری داغستان
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

تیراندازی به سوی گردشگران در شهر بندری «دربند» در جمهوری خودمختار داغستان یک کشته و ۱۱ زخمی بر جای گذاشت. پنج تن از زخمی های این حادثه به دلیل وضعیت

آگهی

تیراندازی به سوی گردشگران در شهر بندری «دربند» در جمهوری خودمختار داغستان یک کشته و ۱۱ زخمی بر جای گذاشت. پنج تن از زخمی های این حادثه به دلیل وضعیت بحرانی به بیمارستان منتقل شدند.

این حمله در ساعات اولیه روز چهارشنبه در منطقه تاریخی «دژ دربند» روی داده است. «دژ دربند» در سال ۲۰۰۳ میلادی به عنوان میراث جهانی توسط یونسکو به ثبت رسید.

بنا بر اعلام ریانووستی، خبرگزاری دولت روسیه، پلیس هم اکنون در جستجوی سه عامل این تیراندازی است که گفته می شود عضو یک باند تبهکار محلی بوده و پیش از این نیز سابقه حمله به کارکنان یکی از وزارتخانه های روسیه در نیمه ماه دسامبر را داشته اند.

به گفته این خبرگزاری، فرد کشته شده از کارکنان سرویس امنیت فدرال روسیه موسوم به «اف اس بی» بوده است و یکی دیگر از کارکنان «اف اس بی» نیز در میان مجروحان دیده می شود.

بنا بر اعلام پلیس ۶۷ فشنگ با کالیبرهای مختلف در محل حمله یافت شده اند و به نظر می رسد این حملات از جنگلی در نزدیکی این دژ باستانی انجام شده باشد.

داغستان یکی از جمهوری های خودمختار فدراسیون روسیه است که در جنوب این فدراسیون و در همسایگی جمهوری چچن قرار دارد. این همسایگی برای سال هایی طولانی آسیب های جدی به داغستان وارد کرده است. جنگ های جدایی طلبانه ای که در چچن روی داد، به تدریج داغستان را به محل تجمع شورشیان اسلامگرا تبدیل کرد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ایتالیا؛ پل «تبتی»‌ با ارتفاع ۱۷۵ متر در اومبریا قول یک پیاده‌روی نفس‌گیر را به شما می‌دهد

آهنرباهای یخچالی؛ سوغاتی‌هایی که «بهتر از عکس‌ها‌» خاطرات تعطیلات را تداعی می‌کنند

تصاویری از انتقال هواپیمای مافوق صوت کنکورد از مسیر رودخانه در نیویورک