ارتش سوریه وارد منطقه استراتژیک شیخ مسکین در استان درعا شد

ارتش سوریه وارد منطقه استراتژیک شیخ مسکین در استان درعا شد
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

پیشروی نیروهای بشار اسد در استان درعا همچنان ادامه دارد. ارتش سوریه روز چهارشنبه اعلام کرد که توانسته است با حمایت هواپیماهای جنگنده روسیه وارد منطقه

آگهی

پیشروی نیروهای بشار اسد در استان درعا همچنان ادامه دارد.

ارتش سوریه روز چهارشنبه اعلام کرد که توانسته است با حمایت هواپیماهای جنگنده روسیه وارد منطقه مسکونی شیخ مسکین شود. شیخ مسکین که در بیست کیلومتری شهر درعا قرار دارد، تاکنون در اختیار شورشیان بود و از سنگرهای مهم آنها محسوب می شد. نیروهای بشار اسد توانسته اند کنترل یک پایگاه نظامی و بسیاری از محله های منطقه مسکونی شیخ مسکین را به دست گیرند.

این پیشروی با بمباران شدید جنگنده های روس همراه بود. طی ۴۸ ساعت، بیش از صد بار مواضع شورشیان بمباران شد.

تصرف شیخ مسکین برای دولت مرکزی سوریه اهمیت استراتژیک دارد زیرا این منطقه در مسیر ارتباطی میان دمشق پایتخت سوریه، شهر درعا و مرز اردن واقع شده است.

در این روز همچنین ۳۳۰ غیرنظامی و مجروحی که در دو روستای طرفدار دولت مرکزی واقع در استان ادلب در میان درگیریها گیر افتاده بودند، به دمشق رسیدند. دست کم ۲۵ هزار غیرنظامی دیگر کماکان در این مناطق حضور دارند.

یکی از این مسافران می گوید: «این شادی بزرگی است اما ما برای خانواده هایی که ترکشان کرده ایم بسیار ناراحتیم. امیدواریم راهی برای آنها نیز باز شود و به آنها هم اجازه خروج بدهند. به این ترتیب شادیمان بیشتر خواهد شد.»

بنا بر اعلام دیده بان حقوق بشر سوریه حمله جنگنده های روسی طی سه ماه گذشته (از ۳۰ سپتامبر و آغاز حملات هوایی تا کنون) منجر به مرگ ۲۳۷۱ نفر در سوریه شده است. تعداد ۶۵۵ نفر از کشته شدگان عضو داعش و ۹۲۴ نفر عضو گروههای شورشی مخالف بشار اسد و همچنین جبهه نصرت، شاخه القاعده در سوریه بوده اند.

این سازمان غیردولتی که با شبکه گسترده ای از منابع پزشکی و فعالان در سوریه در ارتباط است می گوید ۷۹۲ نفر از کشته شدگان نیز غیرنظامی بوده اند که در میان آنها ۱۸۰ کودک زیر هجده سال و ۱۱۶ زن نیز دیده می شود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کشته شدن فرمانده ارشد سپاه در حمله هوایی به ساختمانی در کنار سفارت ایران در دمشق

انفجار مرگبار در منطقه تحت کنترل طرفداران ترکیه؛ خودروی بمب‌گذاری شده در بازاری در شمال سوریه ترکید

حمله هوایی شبانه به شرق سوریه؛ بهروز واحدی از اعضای سپاه پاسداران ایران کشته شد