کوبا؛ جشن سال نو میلادی و انقلاب کوبا در سایه گرم شدن روابط با آمریکا

کوبا؛ جشن سال نو میلادی و انقلاب کوبا در سایه گرم شدن روابط با آمریکا
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

جشن های سال نو میلادی در هاوانا و همزمان با پنجاه و هفتمین سالگرد انقلاب کوبا، امسال با گرم شدن روابط میان آمریکا و کوبا رنگ و بوی متفاوتی گرفته

آگهی

جشن های سال نو میلادی در هاوانا و همزمان با پنجاه و هفتمین سالگرد انقلاب کوبا، امسال با گرم شدن روابط میان آمریکا و کوبا رنگ و بوی متفاوتی گرفته است.

اول ژانویه سال ۱۹۵۹ روز پیروزی انقلاب کمونیستی به رهبری فیدل کاسترو در نظر گرفته می شود. سال ۲۰۱۵ میلادی سالی استثنای در روابط آمریکا و کوباست که مردم را به تغییرات در این کشور امیدوار کرده است.

مارگاریتا مورجون، یک کتابدار اهل هاوانا می گوید: «من همیشه به انقلاب علاقمند بوده ام. امیدوارم که اتفاقات خوبی در پیش باشد و تغییراتی را شاهد باشیم که همه از آنها نفع ببرند و روابط مان با جهان و در کل همه چیز رو به بهبودی برود.»

سفارت آمریکا و کوبا در پایتخت های دو کشور در ماه ژوئیه گذشته بازگشایی شد. برای نخستین بار در یازدهم آوریل سال ۲۰۱۵ باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا و رائول کاسترو رئیس جمهوری کوبا در پاناما با هم دیدار کردند. بعد از بازگشایی دو سفارتخانه در هاوانا و واشنگتن، دو کشور موافقتنامه های جداگانه ای برای حفاظت از محیط زیست و برقرار پروازهای تجاری منعقد کردند.

روابط دیپلماتیک میان آمریکا و کوبا بعد از انقلاب ۱۹۵۹ برهبری فیدل کاسترو قطع شد. بعد از آنکه رئیس جمهوری باتیستا که مورد حمایت آمریکا بود توسط انقلابیون سرنگون شد، آمریکا تحریم های اقتصادی و تجاری را علیه کوبا اعمال کرد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کوبایی‌ها چگونه برای جنگ در اوکراین به استخدام روسیه درمی‌آیند؟

استخدام نیرو برای جنگ علیه اوکراین؛ کوبا از کشف یک شبکه قاچاق انسان به روسیه خبر داد

شورای اتحادیه اروپا با اهدای کمک ۵ میلیارد یورویی به ارتش اوکراین موافقت کرد