اردوغان: سال گذشته ۳۱۰۰ تروریست را از بین بردیم

اردوغان: سال گذشته ۳۱۰۰ تروریست را از بین بردیم
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

در آستانه سال نوی میلادی، اهالی کرد دیاربکر در شرق ترکیه در اعتراض به عملیات نظامی ارتش و اعمال حکومت نظامی در منطقه سور به خیابان ها آمدند. پلیس ضد

آگهی

در آستانه سال نوی میلادی، اهالی کرد دیاربکر در شرق ترکیه در اعتراض به عملیات نظامی ارتش و اعمال حکومت نظامی در منطقه سور به خیابان ها آمدند.

پلیس ضد شورش برای متفرق کردن این شهروندان که در هوای برفی دست به اعتراض زده بودند از ماشین آب پاش استفاده کرد.

تانک های ارتش نیز در شهر جزیره به روی اهداف پ کا کا آتش گشودند. این حمله در راستای عملیات گسترده ترکیه علیه جنگجویان کرد منطقه است. عملیاتی که رجب طیب اردوغان، رییس جمهوری ترکیه، از آن به عنوان «جنگ با تروریسم» یاد می کند.

آقای اردوغان در پیام سال نوی میلادی خود گفت: «در سال ۲۰۱۵، شمار تروریست هایی که در درون و بیرون از ترکیه از بین رفتند، سه هزار و صد نفر است. مهم ترین دلیل ناراحتی ما اما شهید شدن دویست مأمور امنیتی و همچنین شهروندانی است که در این وقایع جان باختند.»

با ادامه درگیری ها، نیروهای حزب کارگران کردستان، پ کا کا، با انتشار ویدیویی از طریق آژانس خبری کرد «فرات نیوز»، مدعی شدند که هشت افسر ارتش ترکیه را دستگیر کرده اند. به گفته این آژانس خبری، این افراد در بخش کرد نشین ترکیه اسیر شده اند. احتمال اسارت دو نیروی اطلاعاتی ترکیه هم مطرح است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

انتخابات محلی ترکیه؛ زورآزمایی سیاسی اردوغان با امام‌اوغلو و حزب رفاه نوین

اردوغان بار دیگر با اعلام حمایت از حماس، نتانیاهو را با هیتلر و استالین مقایسه کرد

زلنسکی و اردوغان در استانبول با یکدیگر دیدار کردند