جشنهای آغاز سال ۲۰۱۶ میلادی در سراسر جهان

جشنهای آغاز سال ۲۰۱۶ میلادی در سراسر جهان
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

آغاز سال ۲۰۱۶ میلادی با جشن ها و مراسم گوناگون در سراسر جهان جشن گرفته شد. در پاریس و در میان فضای بشدت امنیتی و با لغو آتش بازی رایج هر ساله، آغاز

آگهی

آغاز سال ۲۰۱۶ میلادی با جشن ها و مراسم گوناگون در سراسر جهان جشن گرفته شد.

در پاریس و در میان فضای بشدت امنیتی و با لغو آتش بازی رایج هر ساله، آغاز سال نو میلادی با نمایش ویدئویی نور افشانی در بنای طاق پیروزی و خیابان شانزه لیزه جشن گرفته شد.

در لندن هزاران نفر آغاز سال نو میلادی را در اطراف رودخانه تیمز و با آتش بازی و نورافشانی جشن گرفته شد. چشم لندن (بلندترین چرخ و فلک اروپا) پس زمینه زیبایی برای نمایش خیره کننده آتش بازی آغاز سال نو فراهم کرده بود.

در مسکو همه چشم ها به آسمان خیره بود. جمعیت زیادی در اطراف رودخانه موسکوا با تماشای جشن و نورافشانی رنگانگ به استقبال سال ۲۰۱۶ میلادی رفتند.

در قاهره، مصری ها با برگزاری یک آتش بازی بزرگ و در حالی که اهرام باستانی مصر پس زمینه این آتش بازی را تشکیل می داد به استقبال سال نو میلادی رفتند.

استرالیا از اولین کشورهایی بود که آغاز سال ۲۰۱۶ را جشن گرفت. در سیدنی بیش از یک میلیون نفر در بندر سیدنی شاهد یک آتش بازی بسیار جذاب و دیدنی بودند. موضوع آتش بازی امسال «شهر رنگها» و شیوه طراحی آن یادآور سواحل سیدنی، گیاهان، جانوران و تنوع ساکنان سیدنی بود.

در پکن چین نیز مردم آغاز سال نو میلادی را با آتش بازی و نور افشانی و رقص و پایکوبی آغاز کردند.

اما کره شمالی مراسم آغاز سال نو را نه با آتش بازی و جشن که با یک تبریک تلویزیونی ویژه برگزار کرد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کوبا؛ جشن سال نو میلادی و انقلاب کوبا در سایه گرم شدن روابط با آمریکا