اوباما در پی کاهش دسترسی به سلاح های گرم

اوباما در پی کاهش دسترسی به سلاح های گرم
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

باراک اوباما که تا کنون بارها در تصویب قوانینی برای سختگیرانه تر شدن قوانین مالکیت اسلحه در آمریکا ناکام مانده، می خواهد در آخرین سال ریاست جمهوری خود به این امر جامه عمل بپوشاند.

آگهی

باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا در نخستین سخنرانی هفتگی خود در سال ۲۰۱۶میلادی به مساله مالکیت اسلحه و متمم دوم قانون اساسی آمریکا اشاره کرد.

آمریکا همواره شاهد وقوع تیراندازی های گسترده و خونبار بوده است. طبق آمار منتشر شده از سوی گاردین، در بازه زمانی ۱۰۵۲ روز، ۱۰۶۶ تیراندازی گسترده در ایالات مختلف آمریکا رخ داده است. این به معنای چیزی بیش از یک حادثه در روز است.

باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا با اشاره به این فجایع گفت: «روز دوشنبه با لورتا لینچ، دادستان کل کشور ملاقات دارم تا از گزینه های پیش رو حرف بزنیم. چرا که آنقدر نامه از پدر و مادرها و معلمان و کودکان دریافت کرده ام که نمی توانم بی کار بنشینم. نامه هایی از سلاح داران مسئولیت پذیر هم دریافت کرده ام که هربار با وقوع این فجایع با ما به سوگ می نشینند. کسانی که با من هم عقیده هستند که متمم دوم قانون اساسی حق مالکیت سلاح را به رسمیت شناخته است، همچنین با من هم عقیده اند که می شود از این حق حفاظت کرد و همزمان تعداد اندکی افراد بی مسئولیت و خطرناک را از ارتکاب فجایع عظیم باز داشت.»

انجمن ملی سلاح، NRA با بیش از پنج میلیون عضو، یکی از اصلی ترین اهرم های فشار علیه سختگیرانه تر شدن قوانین مالکیت اسلحه است.

باراک اوباما در سخنان خود افزود: «لابیِ اسلحه در دفاع جانانه اش از قراردادن سلاح در دسترس همگان، پرصدا و سازمان یافته است. بقیه ما نیز باید در دفاع از فرزندانمان به همان اندازه پرشور و سازمان یافته باشیم. امیدوارم که در ساختن آمریکایی امن تر برای فرزندانمان به من بپیوندید.»

اوباما که آخرین سال حضور خود در کاخ سفید را سپری می کند، پیش از این و پس از کشتار ۲۷ نفر از جمله ۱۸ کودک در مدرسه سندی کوک در نیوتاون ایالت کنتیکت از کنگره خواست تا با تصویب قانونی، فروش اسلحه را منوط به عدم سوءپیشینه بین المللی خریدار کند. تقاضایی که از جانب کنگره پذیرفته نشد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

محاکمه ترامپ بخاطر پرداخت حق‌السکوت به یک پورن‌استار وارد چهارمین روز شد

مدیر اف بی آی: هکرهای چینی منتظر فرصت هستند تا به آمریکا حمله‌ای ویرانگر بکنند

اعضای کنگره آمریکا به طور فراجناحی به دنبال واکنش سریع به حملات ایران به اسرائیل هستند