شهر کردنشین جزیره زیر آتش سنگین تانک های ارتش ترکیه

شهر کردنشین جزیره زیر آتش سنگین تانک های ارتش ترکیه
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

تانک های ارتش ترکیه به منظور عقب راندن نیروهای کرد٬ شهر جزیره در جنوب شرق این کشور را هدف آتش سنگین خود قرار دادند. درگیری ها در این بخش کردنشین

آگهی

تانک های ارتش ترکیه به منظور عقب راندن نیروهای کرد٬ شهر جزیره در جنوب شرق این کشور را هدف آتش سنگین خود قرار دادند.

درگیری ها در این بخش کردنشین ترکیه به بالاترین حد خود از دهه نود میلادی رسیده و موجب آواره شدن بیش از ۲۰۰ هزار غیرنظامی شده است.

برقراری حکومت نظامی از یک سو و رویارویی نظامی بین طرفین در این شهر، زندگی و معیشت ساکنان آن را مختل کرده است. یکی از ساکنان این شهر می گوید: «آنها خانه و محله مان را با تانک گلوله باران کردند و ما هم آنجا را ترک کردیم.»

ارتش ترکیه با مستقر کردن بیش از ده هزار سرباز در این منطقه در صدد مقابله با نیروهای کرد است. شبه نظامیان کرد و سازمان های بشردوستانه «استفاده غیرمتعارف ارتش ترکیه از قوای نظامی» در این منطقه را محکوم کرده اند.

این در حالی است که رجب طیب اردوغان٬ رئیس جمهوری ترکیه در آستانه سال نوی میلادی وعده داد که کشورش را از شورشیان حزب کارگران کردستان (پ کاکا) پاکسازی خواهد کرد. او در سخنانش از کشته شدن دست کم سه هزار نفر از آنها در سال ۲۰۱۵ خبر داد.

همزمان دادگاه حقوق بشر اروپا از ترکیه خواسته تا هفته آینده گزارش روشنی در زمینه وضعیت حکومت نظامی گسترده در جزیره ارايه دهد.

از سوی دیگر دادگاهی در استانبول برای صلاح الدین دمیرتاش٬ رهبر حزب دموکراتیک خلق های ترکیه به خاطر اظهاراتش در زمینه خودمختاری برای کردهای این کشور قرار بازداشت صادر کرده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کشته شدن ۲ پلیس و ۱۲ شبه نظامی عضو پ کا کا در شهر جیزره ترکیه

تیراندازی در یک رویداد انتخاباتی در ترکیه یک زخمی بر جای گذاشت

بانک مرکزی ترکیه در تلاش برای مهار تورم، بهره بانکی را به ۴۰ درصد رساند