دو برابر شدن درخواست تورهای آمریکایی برای سفر به ایران

دو برابر شدن درخواست تورهای آمریکایی برای سفر به ایران
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

مجلس نمایندگان آمریکا به تازگی طرحی را تصویب کرد که طبق آن سفر شهروندان ۳۸ کشوری که می‌توانند بدون اخذ ویزا به آمریکا سفر کنند، به آن کشور محدود خواهد شد. به موجب این طرح چنانچه شهروندان این کشورها که عمدتا اروپایی هستند به کشورهای سوریه، عراق، ایران و سودان سفر کرده باشند، نمی‌توانند بدون ویزا وارد خاک آمریکا شوند.

با وجود تصویب این قانون، رییس سازمان میراث فرهنگی ایران می گوید درخواست آمریکایی ها برای سفر به ایران برای سال ٢٠١٦ افزایش یافته است.

مسعود سلطانی فر، معاون رییس جمهور ایران و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: درخواست آمریکایی ها برای سفر به ایران برای سال ٢٠١٦ به بیش از ٢ برابر افزایش یافته و هیچ تور غربی و آمریکایی برای سفر به ایران لغو نشده است.

وی افزود: علیرغم محدودیت هایی که آمریکایی ها برای سفر اتباع ۳۸ کشور به ایران ایجاد کردند و بر اساس اطلاعات دریافتی از آژانس ها و موسسات تورگردانی، تاکنون نه تنها هیچ تور غربی و آمریکایی برای حضور در ایران لغو نشده است، بلکه حتی متقاضیان ورود به ایران از خود آمریکا برای سال ٢٠١٦ نسبت به سال های ٢٠١٤ و ٢٠١٥ به بیش از ٢ برابر افزایش یافته است.

رییس سازمان گردشگری در ادامه گفت: میانگین رشد گردشگر در جهان چهار و شش دهم درصد است، اما در دو سال گذشته شاهد رشد ١٢ درصدی جذب گردشگر در ایران بوده ایم.

آقای سلطانی فر در پایان از تدوین بسته پیشنهادی گردشگری دوران پساتحریم خبر داد و اظهار کرد: ٩٠٠ طرح گردشگری با ٣٠ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری بخش خصوصی و ٤٥ درصد پیشرفت فیزیکی در کشور در حال اجرا است که امیدواریم فعالیت‌ها به گونه ای باشد که گردشگری موتور محرکه اقتصاد کشور و خروج آن از رکود شود.

در همین راستا رییس جامعه تورگردانان ایران نیز از افزایش چشمگیر تقاضای گردشگران آمریکایی برای بازدید از ایران خبر داد و گفت: اساتید دانشگاه‌های برتر آمریکا همچون استنفورد و هاروارد در صف اول گردشگران آمریکایی ورود به ایران هستند.

ابراهیم پورفرج در مورد وضعیت صنعت گردشگری ایران پس از توافق هسته‌ای گفت: ما در این رابطه سمیناری با نمایندگان مجلس، دولت و پلیس داشتیم و در یک هم‌اندیشی به این مساله پرداختیم که پس از توافق هسته ای چه کاری باید انجام دهیم و چه اتفاقی در حال رخ دادن در صنعت گردشگری است.

وی با بیان اینکه در دولت یازدهم ورود گردشگر به کشور بسیار افزایش پیدا کرده است افزود: می‌توانم بگویم که توافق هسته ای ایران با شش قدرت جهانی اثر بسیار مثبتی بر گردشگری داشته و ما تورگردانان بسیار از این بابت خوشحال هستیم.

درآمد سالانه صنعت گردشگری در جهان صدها ميليارد دلار است و تعدادی از کشورهای همسايه ايران مانند ترکيه و امارات متحده عربی سهمی چندين ميليارد دلاری از اين گردش سرمايه دارند. با این حال مسعود سلطانی‌فر، رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ایران چندی قبل گفته بود که سهم ایران از درآمد صنعت گردشگری در جهان تنها نیم درصد است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

افزایش قدرت جناح‌های طرفدار سلاح هسته‌ای در ایران؛ دیپلمات‌های غربی نگرانند

«مقام آگاه ایران» ادعای «هشدار مخفیانه آمریکا به تهران پیش از حمله داعش » در کرمان را رد کرد

آمریکا از پیش به ایران درباره حمله داعش به مراسم سلیمانی مخفیانه هشدار داده بود