«آخرین حلقه های مقاومت داعش» در رمادی

«آخرین حلقه های مقاومت داعش» در رمادی
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

با وجود این که نیروهای عراقی شهر رمادی را از دست داعش خارج کرده اند و در این شهر مستقر شده اند، درگیریهای پراکنده در شهر ادامه دارد. هنوز کمتر از

آگهی

با وجود این که نیروهای عراقی شهر رمادی را از دست داعش خارج کرده اند و در این شهر مستقر شده اند، درگیریهای پراکنده در شهر ادامه دارد.

هنوز کمتر از هزار نفر از نیروهای داعش در شهر باقی مانده اند که به گفته نیروهای نظامی عراق، با شکست کامل داعش در این شهر، آنها هم بزودی از رمادی خارج خواهند شد.

نیروهای عراقی که متشکل از ارتش عراق و نیروهای مسلح قبیله ای هستند با حمایت نیروهای هوایی ائتلاف کشورهای خارجی توانستند هفته گذشته شهر رمادی را از داعش پس بگیرند.

روز یکشنبه پنج بمبگذار انتحاری با انفجارهایی در نزدیکی مکانی که قبلا پایگاه نیروهای آمریکایی در شهر تکریت بود، پانزده نیروی امنیتی را کشتند. داعش مسئولیت این انفجارها را به عهده گرفته است.

پس از این که شهر رمادی از دست نیروهای داعش خارج شد، اهالی این شهر آرام آرام به شهر بازمی گردند.

یکی از اهالی رمادی که حالا به شهرش بازگشته است می گوید: «افرادی به سراغ ما آمدند که بویی از انسانیت نبرده اند. خدا به کسانی که ما را نجات دادند برکت بدهد. وقتی داعش به سراغ ما آمد به گفت که یا خانه مان را باید ترک کنیم یا خانه ما را با بمب منفجر می کنند. خدا به همه نیروهای امنیتی، از گروهبانها تا سرهنگها، به همه و همه خیر و برکت بدهد. خدا به سربازانی که هیچ مقام بلندپایه ای ندارند خیر بدهد. افراد داعش وحشی هایی هستند که از انسانیت چیزی نمی دانند. آنها مسلمان نیستند.»

حملات داعش علیه نیروهای عراقی در شهر رمادی تا روز جمعه ادامه داشت.

نیروهای عراقی امیدوارند که بازپسگیری رمادی، راهشان را برای پس گرفتن موصل، دومین شهر بزرگ عراق باز کند.

شهر رمادی مرکز استان انبار است و اغلب ساکنان آن سنی مذهب هستند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ارتش عراق از نفوذ بیشتر در شهر رمادی خبر داد

نبرد رمادی؛ حملات هوایی ائتلاف ضد داعش برای کمک به نیروهای ارتش عراق

ارتش عراق: بازپس گیری کامل «رمادی» چند روز زمان می برد